Published On: vin, Mai 24th, 2013

O societate de constructii braileana nu se lasa pana nu va iesi castigatoare la Ploiesti

Share This
Tags

* O firma din Braila se tine scai de obtinerea unui sac de bani prin realizarea lucrarilor de modernizare a liniilor de tramvai din Ploiesti * Fiind depuse doua contestatii la Consiliul de Solutionare a Contestatiilor, deschiderea ofertelor pentru modernizarea liniilor de tramvai 102 nu va putea fi demarata pana nu se vor rezolva contestatiile *

Organizarea licitatiilor pentru incheierea contractelor de lucrari privind modernizarea cailor de rulare ale tramvaielor 101 si 102, finantate din fonduri europene, parca a fi urmarita de ghinion. Cu numai cateva zile inainte de a se deschide actiunea ofertelor pentru tramvaiul 102, fiind stabilita pentru 22 mai, o firma din Braila a depus la Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC) doua contestatii care au condus la suspendarea procedurii de achizitie aflata in acest moment in desfasurare pentru reabilitarea in prima etapa a liniilor de tramvai din Ploiesti.

Avand in vedere aceste considerente, procedura este blocata ceea ce va intarzia incheierea contractelor, iar demararea propriu-zisa a lucrarilor de modernizare a cailor de rulare si de reamenajare a peroanelor si a retelei stradale aferente liniilor de tramvai din Ploiesti, care se afla intr-o stare precara, este amanata. Si cu cele doua contestatii au fost integistrate in urma cu cateva zile de catre reprezentantii Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor, o decizie privind solutionarea acestora se va lua in maxim 2 saptamani. In felul acesta, Primaria municipiului Ploiesti se vede in ipostaza de a amana tot cu 2 saptamani procedura de deschidere a ofertelor depuse pentru participarea la licitatia.

Contestarea unor proceduri de achizitie, care s-a facut inainte de deschiderea ofertelor, este o problema cu care periodic se confrunta autoritatile publice, desi incearca din rasputeri sa incheie contracte pentru realizarea unor lucrari sau contracte de prestari servicii. Intarzierile in organizarea licitatiilor pun din nou pe tapet necesitatea modificarii legislatiei in domeniul achizitiilor publice, multe dintre primariile din tara si dintre consiliile judetene tragand semnale de alarma in privinta riscurilor pe care aceste amanari ale procedurilor le au pentru implementarea unor proiecte europene. Desi contractele de finantare au fost semnate, modernizarea cailor de rulare ale tramvaielor din Ploiesti ar putea incepe cu intarziere, cu toate ca se dorea ca lucrarile sa demareze pana in toamna acestui an.

Proiectele referitoare la liniile tramvaielor ploiestene au fost depuse si au obtinut finantare europeana pe Polul de Crestere Ploiesti-Prahova, prin Programul Operational Regional 2007-2013. Conform ultimelor termene stabilite pentru implementarea proiectelor pe POR, finalizarea tuturor lucrarilor ar trebui sa aiba loc pana in vara anului 2015.

* Municipalitatea ploiesteana a semnat contracte de 257.791.280,81 lei *

In urma cu 3 luni, Primaria din Ploiesti a semnat contractul de reabilitare a liniilor de tramvai. Imediat dupa semnarea contractului, municipalitatea a facut public acest lucru, cu sule si trambite.

Este vorba despre reabilitarea liniilor de tramvai pentru traseele 101 si 102, finantate prin Programul Operational Regional 2007-2013, care se va realiza in doua etape pentru fiecare din cele doua trasee. Prima etapa vizeaza „Cresterea mobilitatii transportului public prin reabilitarea traseului tramvaiului 102 cu lucrari vizand calea de rulare, statii cu peroane adaptate persoanelor cu dizabilitati, material rulant, elemente de semnalizare si automatizare – etapa I: Bucla Nord – Intersectie Republicii” si cea de a doua face referire la “Cresterea mobilitatii transportului public prin reabilitarea traseului tramvaiului 102 cu lucrari vizand calea de rulare, statii cu peroane adaptate persoanelor cu dizabilitati, material rulant, elemente de semnalizare si automatizare – etapa II: B-dul Republicii – Bucla Vest”.

Lucrarile de modernizare a infrastructurii de transport public aferenta liniei de tramvai 102 se va face pe o lungime de 4,55 km cale simpla de rulare si a sistemului rutier adiacent, intr-o perioada de 24 de luni. Prin aceste modernizari se va efectua refacerea infrastructurii si suprastructurii caii de rulare a tramvaiului din linie curenta si intrare in depou; refacerea peroanelor, telecomenzilor cofetilor, cablurilor de curent continuu, a liniei aeriene de contact, a stalpilor de sustinere a retelei de contact, a structurii rutiere adiacente caii de rulare a tramvaiului. Valoare proiect este de 62.796.316,87 lei, fiind reabilitati 4,55km de cale simpla, 10 schimbatoare de cale, 4 intersectii, 9 ungatoare de cale, 11 peroane si 149 de stalpi.

Referitor la modernizarile din cea de a doua etapa, acestea vizeaza “Cresterea mobilitatii transportului public prin reabilitarea traseului tramvaiului 102 cu lucrari vizand calea de rulare, statii cu peroane adaptate persoanelor cu dizabilitati, material rulant, elemente de semnalizare si automatizare – etapa II: B-dul Republicii – Bucla Vest”. Prin acest proiect se doreste realizarea lucrarilor de modernizare a infrastructurii de transport public aferenta liniei de tramvai 102 pe o lungime de 6,93 km cale simpla de rulare si a sistemului rutier adiacent, intr-o perioada de 24 de luni. Se vor reface infrastructura si suprastructura caii de rulare a tramvaiului, peroanele, telecomenzile cofetilor, linia aeriena de contact, stalpii de sustinere a retelei de contact, precum si structura rutiera adiacenta caii de rulare a tramvaiului. Valoare proiect se ridica la suma de 83.681.417,45 lei, fiind modernizate 2 schimbatoare de cale, 6 ungatoare de cale, 17 peroane si 237 stalpi.

Pe langa reabilitarea liniei de tramvai 102, Primaria din Ploiesti vrea s-o puna la punct si pe cea a liniei 101, care de asemenea se va face in 2 etape. Prima etapa vizeaza “Cresterea mobilitatii transportului public prin reabilitarea traseului tramvaiului 101 cu lucrari vizand calea de rulare, statii cu peroane adaptate persoanelor cu dizabilitati, material rulant, elemente de semnalizare si automatizare – etapa I”, care ajunge la o suma de 35.654.898,12 lei, fiind rafacuti 3,32 km cale simpla de rulare, in 14 luni. In a doua epata se urmareste „Cresterea mobilitatii transportului public prin reabilitarea traseului tramvaiului 101 cu lucrari vizand calea de rulare, statii cu peroane adaptate persoanelor cu dizabilitati, material rulant, elemente de semnalizare si automatizare – etapa II”, care este in valoare de 75.708.648,37 lei, fiind modernizati 5,58 km cale simpla de rulare si a sistemului rutier adiacent, intr-o perioada de 24 de luni.

Comentarii

comentariu

banner-INF

About the Author

-