Published On: vin, Mai 17th, 2013

Inselaciunile prin telefon fac victime noi

Share This
Tags

* Desi politistii de la Compartimentul Analiza si Prevenirea Criminalitatii si  Biroul Proximitate, din cadrul Inspectoratului de Politie Judetean Braila, au desfasurat numeroase activitati de informare a cetatenilor cu privire la riscul de a deveni victime ale inselaciunilor savarsite prin telefon, persoane inselate continua sa apara *

Cel mai recent caz a fost inregistrat in urma cu o saptamana, cand o femeie, in varsta de 61 ani, din localitatea Valea Canepii, a fost contactata pe telefonul mobil de catre o persoana necunoscuta, care s-a recomandat ca fiind fiul sau si care, sub pretextul ca ar fi fost implicat intr-un accident rutier, in urma caruia a fost retinut de politisti. I-a cerut sa-i transfere, prin sistemul Western Union sau Money Gram, suma de 8.000 lei, necesara pentru achitarea onorariului avocatului si a despagubirilor cerute de familia copilului pe care l-a accidentat.

“Victima a declarat ca, dupa o prima discutie purtata la telefon cu pretinsul fiu, acesta i-a dat la telefon o alta persoana care s-a recomandat a fi avocatul si care a continuat convorbirea atat cu partea vatamata, cat si cu sotul acesteia, insistand ca cei doi sa ramana in permanenta la telefon cu el si sa nu contacteze nicio alta persoana. Dupa ce victima a trimis suma de bani solicitata de la un centru Money Gram, pe numele indicat de catre asa-zisul avocat, autorul faptei i-a solicitat sa-i mai transfere pe acelasi nume suma de 12.000 lei, de la un centru Western Union, insa partea vatamata nu a mai dat curs si acestei cereri datorita interventei operatoarei de la acest centru, care a atentionat-o ca poate fi victima unei infractiuni. La scurt timp, deplasandu-se la domiciul fiului sau si, gasindu-l acasa, partea vatamata a aflat ca, in realitate, nu a avut loc niciun accident si ca a fost victima unei infractiuni de inselaciune”, a spus Jenel Sogor, purtator de cuvant la IPJ Braila.

* Politistii va sfatuiesc sa fiti atenti la apelurile primite *

Pentru a nu cadea in plasa infractorilor, politistii recomanda brailenilor sa tina cont de urmatoarele sfaturi: sa nu accepte in nicio imprejurare sa depuna bani in conturi bancare sau sa-i trimita prin servicii de transfer rapid catre persoane necunoscute, care ii contacteaza telefonic si pretind ca le sunt rude, avocati  sau cunostinte ale acestora; sa verifice intotdeauna prin alte cai (contactarea persoanei in cauza sau a altor persoane – rude, cunostinte, care pot oferi informatii suplimentare) autenticitatea datelor afirmate de persoanele care le solicita bani.

“Explicati aceste lucruri si persoanelor varstnice din familie, intrucat acestea reprezinta o categorie vulnerabila in ceea ce priveste victimizarea prin astfel de infractiuni. Nu oferiti date cu caracter personal, prin intermediul convorbirilor telefonice, unor persoane necunoscute, indiferent de calitatea invocata de acestea. Apelati de urgenta numarul unic 112, daca ati fost inselat sau banuiti ca se incearca acest lucru”, a subliniat purtatorul de cuvant de la IPJ Braila.

Comentarii

comentariu

About the Author

-