Published On: vin, Mai 17th, 2013

Deputatul Alexandru Nazare ii cere ministrului Fenechiu sa plece, pentru esecul in privatizarea CFR Marfa

Share This
Tags

* Democrat-liberalii vor ca Relu Fenechiu sa renunte la scaunul pe care-l ocupa acum in fruntea Ministerului Transporturilor * Motivul il reprezinta esecurile inregistrate in cazul privatizarii CFR Marfa *

Conducerea PDL considera ca privatizarea CFR Marfa este un esec profund, iar ministrul Transporturilor Relu Fenechiu trebuie sa plece. De asemenea, vicepresedintele PDL si deputat de Braila Alexandru Nazare, a atras un semnal de alarma in acest sens, subliniind ca daca nu se realizeaza aceasta privatizare, acordul cu FMI nu poate fi prelungit.

“Premierul Victor Ponta considera aceasta privatizare doar o sincopa, noi, PDL, consideram aceste actiuni niste lucruri extrem de grave si un esec profund al privatizarii CFR Marfa. Banii pentru privatizare au fost platiti de doua ori de ministrul Ovidiu Silaghi si de Relu Fenechiu, nu a fost o evaluare transparenta a activelor si nu a existat o confirmare scrisa a faptului ca datoriile companiei pot fi sterse. Nu se poate face privatizarea CFR Marfa pe repede inainte nonsalant. Aceasta privatizare devine o bataie de joc la adresa romanilor”, a afirmat Alexandru Nazare.

El a spus ca Fenechiu a modificat caietul de sarcini la privatizare, fiind inadmisibil faptul ca de la cerinta initiala ca firmele care participa la privatizare sa aiba o cifra de afaceri de o suta de milioane de euro s-a ajuns la 20 de milioane de euro si nu li se cere licenta de transport pentru Romania.

“Solicitam modificarea imediata a caietului de sarcini, astfel incat sa avem o privatizare corecta si anume revenirea la o suta de milioane cifra de afaceri, experienta in transporturi si licenta de transport pentru Romania, precum si optiunea Comisiei Europene ca stergerea datoriilor este posibila. Astfel nu vom avea situatia ca o firma de maxi-taxi sa cumpere CFR Marfa. Consideram ca ministrul Fenechiu trebuie sa plece”, a mai spus Nazare.

* Daca privatizarea nu are loc, acordul cu FMI nu se va prelungi *

Alexandru Nazare a apreciat ca, daca nu se realizeaza privatizarea, tehnic vorbind acordul cu FMI nu poate fi prelungit. Ministerul Transporturilor a reluat privatizarea CFR Marfa si a relaxat unele conditii impuse ofertantilor, nivelul cifrei de afaceri solicitat fiind redus de cinci ori, de la 100 milioane euro la 20 milioane euro, insa nu a modificat pretul de pornire, de 180 milioane euro, sau termenul de desemnare a castigatorului.

Potrivit anuntului publicat de Ministerul Transporturilor (MT), pentru persoanele fizice care participa in mod individual sunt necesare declaratii fiscale din care sa reiasa existenta unui venit mediu anual (sau dupa caz o cifra de afaceri medie anuala) de minimum 20 milioane euro rezultat din activitatile de transport de marfa, in ultimii trei ani financiari incheiati.

In mod similar, companiile trebuie sa aiba individual sau cumulat cu firme afiliate aflate sub control o cifra de afaceri medie anuala rezultata din activitatile de transport de marfa in ultimii 3 ani financiari de cel putin 20 milioane euro. Anterior, nivelul afacerilor trebuia sa fie de cel putin 100 milioane euro in ambele cazuri, pentru persoanele fizice acest rulaj trebuind sa fie genereat din activitatea de transport marfa. In cazul asocierilor de investitori, este necesara existenta (cu privire la membrii grupului cumulat cu persoanele juridice afiliate aflate sub controlul acestora) a unei cifre de afaceri medii anuale rezultata din activitatile de transport de marfa in ultimii trei ani financiari incheiati de minimum 20 milioane euro.

* Milioane de euro pentru achizitionarea  CFR Marfa *

In varianta initiala, ministerul a solicitat existenta unei cifre de afaceri medii anuale de minimum 100 milioane euro sau detinerea sub administrare de active in valoare de minimum 300 milioane euro in ultimii trei ani financiari incheiati. Pentru membrii grupului care detineau licenta de transport marfa se solicita cumulat o cifra de afaceri medie anuala de 30 milioane euro.

Noul anunt prevede ca investorii interesati trebuie sa prezinte scrisori de bonitate bancara emise de o banca cu rating acordat de catre Standard&Poors sau Fitch de minim BB- sau de catre Moody’s de minim Baa3 (corespunzatoare nivelului de “investment grade”). Termenul pentru deschiderea ofertelor si anuntarea castigatorului a ramas data de 20 iunie. Valoarea taxei de participare la licitatie, de 20.000 euro inclusiv TVA, si al garantiei de participare, de 10 milioane euro, nu s-au modificat. Si pretul de pornire pentru vanzarea pachetului de actiuni, de 797 milioane lei (180 milioane de euro), a ramas neschimbat. Niciunul dintre cei trei investitori care au depus documentatia de participare nu s-a precalificat pentru etapa urmatoare in cadrul procesului de privatizare a companiei CFR Marfa, in urma verificarii si analizarii documentelor. Documentatia de participare pentru precalificarea la privatizarea CFR Marfa a fost depusa de compania americana OmniTRAX, Grup Feroviar Roman (GFR) si asocierea dintre Transferoviar Grup (TFG) si Donau-Finanz GmbH & Co KG Austria.

Comentarii

comentariu

About the Author

-