Published On: Soare, Mai 26th, 2013

Clipe de neuitat pe Aerodromul din Vadeni

Share This
Tags

* Survolarea pamantului iti da o senzatie de neimaginat * Astfel de simtaminte au avut cei aproximativ 40 de participanti la mitingul aviatica, de ieri, ce s-a desfasurat pe Aerodomul din Vadeni * Cu mic, cu mare, braileni, galateni, dar si locuitori din alte judete au venit in numar mare pentru a fi partasi la aceasta manifestare grandioasa * Pasionatii unui astfel de sport se pot prezenta la Aeroclubul “Aerial Club” Vadeni, unde pot lua lectii de zbor *

In acest week-end brailenii si galatenii, dar si alti locuitori din judetele tarii au fost prezenti la aerodromul din comuna Vadeni pentru a participa la cea de a sasea editie a “Borsului de peste”. Incepand cu orele 10.00, pe nemarginitul cer a avut loc un miting aerian, cei aproximativ 40 de aviatorii, veniti din judetele din partea de sud, sud-est si est a tarii, precum ar fi Bucuresti, Braila, Galati, Tulcea, Constanta, Suceava, Iasi, Giurgiu, ei oferind o minunata demonstratie de zbor de pe aerodromul “Aerial Club” din Vadeni.

Si in acest an, ca si-n editiile trecute, organizatorii au pregatit un spectacol aerian de exceptie, peste 20 de aparate de zbor din toata tara participand la manifestare. Este vorba despre motoparapante cu un loc sau doua, motodeltaplane si avioane ultrausoare. Nici parasutistii si aeromodelistii din Braila si Galati nu putut lipsi de la acest eveniment. Cei care au venit la aerodromul “Aerial Club” din Vadeni au putut urmari demonstratii de zbor, atat individuale, cat si in formatie, sau lansari de parasutisti din motodeltaplane. Au fost prezentate, atat la sol, cat si in aer, aparate de zbor de ultima generatie, accesorii si echipamente pentru pasionatii inaltimilor.

Dupa incheierea demonstratiei de zbor, publicul a avut ocazia de a vedea de aproape masinariile zburatoare, au facut fotografii, iar altii au stat de vorba cu pilotii si instructorii de zbor. Cei care au vrut sa incerce magia zborului, au putut sa o faca zboruri de agrement in zona, alaturi de instructori experimentati, care le-au aratat cateva din tainele acestui sport. Din peisaj nu au lipsit gratarele si berea sau sucurile reci, fara de care o astfel de sarbatoare nu ar avea farmec. Seara, dupa ce activitatea de zbor s-a incheiat, cei prezenti au luat parte la traditionalul hangar party, senzatia serii fiind borsul de peste, gatit dupa o reteta lipoveneasca de un bucatar din Braila. Zborurile de agrement au continuat si astazi, astfel ca cei care nu au reusit ieri sa se bucure de senzatiile tari de la inaltime, mai au o sansa.

“Anul acesta, mitingul aerian <Bors de peste la Vadeni> are o semnificatie deosebita pentru pasionatii de zbor din zona Galati – Braila – Tulcea – Vrancea. Asociatia sportiva <Aerial Club>, singurul aeroclub din aceasta parte a tarii, implineste 10 ani de existenta. 10 ani in care a promovat, cu succes, zborul cu aparate ultrausoare, 10 ani in care multi pasionati si-au capatat aripile cu ajutorul instructorilor de la <Aerial Club>, 10 ani in care pilotii aeroclubului au participat la numeroase competitii de profil, din tara si din strainatate, si au obtinut rezultate remarcabile. La <Aerial Club> se poate deprinde, in conditii de maxima siguranta, zborul cu parapanta, motoparapanta, motodeltaplanul si avionul ultrausor. De asemenea, aeroclubul ofera servicii de publicitate aeriana (lansare fluturasi sau tractare de bannere), transport rapid oriunde in tara, posibilitatea de filmare sau fotografiere aeriana, precum si servicii de consultanta in achizitionarea si certificarea unei aeronave”, ne-a declarat Albert Malaxa, cel care conduce <Aerial Club> din Vadeni.

* Momente magice petrecute pe nemarginitul albastru *

Daca in decursul vietii considerati ca a-ti facut destule lucruri interesante, va mai dam o idee. Este vorba de zborul la inaltimi relativ mici. Dar in cazul in care nu sunteti in relatii bune cu inaltimea, mai bine a-ti renunta la idee, pentru ca poate deveni riscant.

Insa pentru cei care nu au astfel de probleme, va informam ca puteti lua ore de zbor de la Aeroclubul “Aerial Club” Vadeni. Aici va asteapta piloti profesionisti, pregatiti sa va ajute la efectuarea orele de zbor ce trebuie efectuate pentru a deveni pilot.

Dupa cum ne-a precizat pilotul Cristian Deceanu, in functie de aeronava aleasa, cei interesati si pasionati de acest sport trebuie sa stie ca pentru un motodeltaplan este necesar un numar de 25 de ore de zbor, iar pentru un avion ultrausor este nevoie de minim 40 de ore de zbor.

“Materia teoretica se preda la Aeroclubul <Aerial Club> Vadeni, iar in functie de disponibilitate si conditiile meteo scoala poate dura intre 2 si 6 luni. In urma scolarizarii se obtine un brevet de pilot ULM, brevet ce permite zborul doar de agrement. Aici se pot invata zboruri cu toate tipurile de aparate ultrausoare nemototrizate si motorizate. Se pot efectua zboruri de agrement, publicitare, fotografiere aeriana. Prin aparatele detinute de Aeroclubul <Aerial Club> Vadeni este si avionul de tip AN 2, unul dintre cele mai vechi aeronave, dar inca mereu actual. AN 2 este biplanul care a fost construit in cel mai mare numar de unitati, fiind cel mai longeviv avion ce exista actualmente pe planeta, este foarte robust si poate efectua foarte multe misiuni, asa cum sunt in general aparatele de zbor rusesti”, a precizat Cristian Deceanu.

* Navele de la club sunt usor de manevrat *

In cazul in care nu stiati, aparatele ultrausoare sunt cele care cantaresc pana la 475 kg si sunt folosite numai pentru agrement si distractie. Teoretic, cu ele nu este permisa desfasurarea niciunei activitati comerciale. Motodeltaplanul este considerat cel mai usor aparat de manuit si este numit motocicleta aerului. El decoleaza si aterizeaza pe suprafete normale, iar croaziera este in jur de 80 – 90 km/h, are o autonomie de 4 ore, dar in functie de capacitatea motorului el poate ajunge la o inaltime de 3.000 metri. Dar nu ai ce cauta la o astfel de inaltime pentru ca dureaza foarte mult si se consuma mult combustibil. De preferat este sa se atinga 500 – 700 – 1000 metri, pentru ca nu sunt nici turbulente foarte puternice.

In toata tara sunt foarte multe aerodromuri si astfel s-a infiintat o mare comunitate si se face turism aerian. Carburantul cu care sunt alimentate aceste aparate este benzina de la PECO, fie cea de 95, fie cea 98. Insa la unele avioane care au motor in 2 timpi mai este necesar si ulei. Pentru o persoana care vrea sa devina pilot si sa detina propriul avion, maestii aerului sustin ca este nevoie de o investitie destul de maricica, dar se merita. Astfel, ca sa obtineti o licenta de zbor este nevoie de o investitie initiala de aproximativ 4.000 – 5.000 de euro. Aceasta licenta o poate obtine in doar cateva luni, dar este valabila toata viata. Costurile de avion depind de dorinta pilotului, in ceea ce priveste modelul aeronavei pe care vrea sa o cumpere, valoare ce se incadreaza intre 30.000 euro, cel mai slabut avion din punct de vedere tehnic, si 150.000 euro unul mai dotat, complex.

Comentarii

comentariu

About the Author

-