Published On: joi, Apr 4th, 2013

Vineri se anunta privatizarea CFR

Share This
Tags
*Anuntul de privatizare a companiei CFR Marfa va fi publicat vineri, a anuntat premierul Victor Ponta, in sedinta de guvern*
Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat in urma cu doua saptamâni ca anuntul de privatizare a companiei CFR Marfa va fi publicat pe 6 sau 8 aprilie. Guvernul s-a angajat in ultimele negocieri cu FMI sa publice anuntul de privatizare a CFR Marfa in luna martie a acestui an si sa semneze contractul de vânzare a unui pachet majoritar de actiuni pâna la jumatatea lunii mai, tranzactia urmând sa fie incheiata atunci când “toate conditiile vor fi indeplinite. CFR Marfa estimeaza ca va incheia acest an cu pierderi de 211 milioane lei, de 2,2 ori mai mari fata de rezultatul negativ bugetat pentru 2012, de 95 mil. lei. Potrivit proiectului de buget pentru acest an, compania de stat estimeaza venituri de 1,135 lei miliarde lei si cheltuieli de 1,346 miliarde lei. Bugetul pentru anul trecut, aprobat in mai 2012, prevedea venituri de 1,222 miliarde lei si cheltuieli de 1,317 miliarde lei. Potrivit datelor raportate la Ministerul de Finante, ultimul an in care compania a fost pe profit a fost 2007, cu un câstig net de 4,7 milioane lei. In intervalul 2008-2011, pierderile totale ale CFR Marfa s-au ridicat la 1,1 miliarde lei.
Compania a programat pentru 2013 cheltuieli cu bunurile si serviciile de 648,6 milioane lei, respectiv de 268,3 milioane lei pentru salarii. Proiectul de buget include cheltuieli aferente contractului de mandat de 1,21 milioane lei, bonusuri de 871.000 lei, dar nu si pentru plati compensatorii in cazul disponibilizarilor de personal. CFR Marfa estimeaza ca va incheia acest an cu 9.053 de salariati, bugetul pentru anul trecut indicând un numar de 9.162 angajati pentru finele lui 2012. Compania a programat suma de 77 milioane lei pentru investitii in 2013, cu 20 mil. lei mai putin fata de anul trecut. Ministrul transporturilor Relu Fenechiu a anuntat la finele lunii februarie noua conducere a CFR Marfa, formata din economisti, ingineri si juristi, despre care a spus ca nu vor avea contributii directe in privatizare, dar ar trebui „sa mai repare ceea ce se mai poate repara“ in activitatea companiei.

Comentarii

comentariu

About the Author

-