Published On: mar, Apr 16th, 2013
Fără categorie | By admin

Soferul roman este nervos, vitezoman si neatent

Share This
Tags

* Venit pentru prima data în România, David Lyle este invitatul de onoare din cadrul primei Conferinte Europene de Siguranta Rutiera organizata la Bucuresti, eveniment ce a început luni si se va termina în marti seara *

Expertul a facut, luni dimineata, si o demonstratie practica, studiind comportamentul soferului bucurestean, într-una dintre cele mai aglomerate zone din Capitala, în Piata Unirii. Irlandezul, cunoscut drept unul dintre cei mai buni psihologi din Europa implicati în campanii de sporire a sigurantei rutiere, crede ca soferul român este stresat, nervos, vitezoman si, de multe ori, neatent la trafic.

Ce este cu adevarat îngrijorator, crede el, este ca, potrivit statisticilor oferite de Politia Româna si Eurostat, tocmai acest comportament al soferului român sta la baza mortilor si ranitilor grav în accidentele care au avut loc în ultimii ani. Numai anul trecut, 2.042 de oameni au murit si alti 8.860 au fost raniti grav.

Desi trendul este în scadere, mai ales din 2008, când au fost implementate mai multe campanii de prevenire a accidentelor, expertul irlandez semnaleaza ca înca stam foarte prost comparativ cu cele mai multe state europene.

* 94 de morti la un milion de oameni *

Daca în 2012, la fiecare un milion de persoane, 27 de oameni au murit în accidente rutiere în Irlanda de Nord, în România numarul acesta este mai mult decât triplu, adica 94 de morti. În urma tarii noastre, ca siguranta pe strazile din tarile europene, nu se mai situeaza decât Grecia (96 de persoane) si Polonia (110 persoane).

Vecinii nostri nu au scapat nici ei de probleme, Ungaria având 64 de morti si Bulgaria 88 de oameni decedati în accidente rutiere, cifre raportate la milionul de locuitori. Statisticile apartin Consiliului European de Siguranta Rutiera (CESR) si au fost luate în calcul 35 de tari, media europeana fiind situata în jurul a 27 de morti la un milion de oameni.

David Lyle a oferit, ieri, înainte de conferinta de la Palatul Parlamentului, un scurt exemplu, chiar în mijlocul unora dintre intersectiile aglomerate din Bucuresti, în Piata Unirii. Dupa câteva zeci de minute de observare, dar si pe baza statisticilor de care dispune, Lyle a facut profilul soferului român. ”Procentajul celor care poarta centura de siguranta este mult mai scazut decât în alte state, un pericol foarte mare pentru oamenii din România. Adaug la acest lucru viteza excesiva, am vazut multe masini cum zburau din intersectii. În plus, este un nivel destul de înalt al agresivitatii. Oamenii nu au rabdare, soferii se apropie foarte mult de masinile din fata. Asta reflecta agresivitate, ca si cum s-ar încerca intimidarea soferului din fata”, a explicat psihologul.

Comentarii

comentariu

banner-INF

About the Author

-