Published On: vin, Apr 5th, 2013

Eticheta alimentelor va specifica tara de provenienta a produselor

Share This
Tags

* Pe etichetele produselor comercializate in magazinele din Romania va trebui sa apara informatii referitoare la tara de provenienta. Exprimarea “made in UE”, larg intalnita pana acum, nu va mai fi posibila *

Un proiect de regulament elaborat de Parlamentul European si Comisia Europeana in vederea protectiei consumatorilor prevede asimilarea retailerilor care comercializeaza produse marca proprie in randul producatorilor. In acest fel le atribuie mai multe responsabilitati fata de consumatorul final.

“Importatorul sau distribuitorul este considerat producator in sensul prezentului regulament si este supus obligatiilor ce revin producatorului atunci cand introduce pe piata un produs sub numele sau marca sa sau modifica un produs deja introdus pe piata intr-o maniera care poate afecta conformitatea cu cerintele prezentului regulament”, se specifica in regulament.

De asemenea, acelasi regulament defineste producatorul ca fiind “orice persoana fizica sau juridica care fabrica un produs sau pentru care se proiecteaza sau se fabrica un produs si care comercializeaza produsul respectiv sub propriul nume sau propria marca comerciala”.

Ce trebuie sa faca retailerul cu marci proprii?

Aceasta modificare atrage dupa sine mai multe responsabilitati pentru retailer, care trebuie sa isi asume practic intreaga raspundere pentru produsele pe care le pun pe piata sub brand privat. Mai precis, retailerul trebuie sa se asigure ca adevaratul producator opereaza conform unor proceduri care garanteaza conformitatea permanenta a productiei de serie cu cerinta generala de siguranta. Mai mult, este obligat sa testeze prin esantionare produsele puse la dispozitie pe piata, sa investigheze plangerile venite de la consumatori  si sa pastreaza un registru cu produsele neconforme si cele rechemate în magazine.

De asemenea, comerciantii cu branduri proprii trebuie sa se asigure ca produsele lor sunt insotite de instructiuni si informatii de siguranta intr-o limba care poate fi usor inteleasa de consumatori, in conditiile stabilite de statul membru in care produsul este pus la dispozitie, cu exceptia cazului in care produsele pot fi utilizate in conditii de siguranta si conform destinatiei prevazute de producator in lipsa unor astfel de instructiuni si informatii de siguranta.

Nu in ultimul rand, acestia vor trebui sa indice pe produsele lor numele lor, denumirea lor comerciala inregistrata sau marca lor comerciala inregistrata si adresa la care pot fi contactati sau, daca acest  lucru nu este posibil, pe ambalajul produsului sau intr-un document care insoteste respectivul produs. Adresa trebuie sa indice un singur punct de contact pentru retailer.

Se discuta si in Romania

Proiectul de Regulament este si pe agenda Parlamentului Romaniei, aflandu-se incepand cu saptamana aceasta pe agenda Comisiei pentru industrii si servicii din Camera Deputatilor.

In Romania, majoritatea lanturilor comerciale internationale detin in portofoliu si produse marca proprie, acestea castigand teren in ultimii ani. Vorbim de o piata de 1,2 miliarde de euro care creste intr-un ritm alert.

Comentarii

comentariu

About the Author

-