Published On: Soare, Apr 14th, 2013

Dupa 5 ani, Braila arata altfel

Share This
Tags

La aproximativ un an de la preluarea celui de-al doilea mandat de primar al municipiului Braila, Aurel Simionescu se poate mandri cu proiecte durabile, care si-au dovedit eficienta in comunitatea noastra.

Educatie la nivel european

Printre proiectele care au fost prioritare inca din 2008, de la primul mandat al lui Simionescu se numara si reabilitarea scolilor si liceelor din Braila. In ceea ce priveste unitatile de invatamant din municipiul nostru putem la momentul actual sa ne laudam cu scoli la nivel european, primarul marturisind ca: “Din 2008 pana acum au fost mai multe proiecte care s-au finalizat. Ele sunt vizibile, nu sunt ascunse. Sunt sase scoli care au fost reabilitate, care arata astazi a scoli europene, inclusiv din punct de vedere al dotarilor, pentru ca am facut un efort si din acest punct de vedere, Scoala “Vlaicu Voda”, Scoala “Ecaterina Teodoroiu”, Liceul “Grigore Moisil”, Liceul cu Program Sportiv, Scoala “Mihu Dragomir”, si urmeaza Scoala “Ion Creanga” si Scoala “Sfantul Andrei” din Vidin. Am fi vrut sa fie mai multe scoli dar asta este suma totala care a existat pe axa respectiva si in care a trebuit sa ne incadram”.

In ceea ce priveste finantarea, primarul se poate mandri cu faptul ca nu a fost nevoit pana la acest moment sa faca imprumuturi in numele municipalitatii, bugetul local fiind suficient pentru a acoperi investitiile facute.

“A fost partea noastra de co-finantare, din bugetul local, aferenta proiectului si peste aceasta noi am mai facut o serie intreaga de lucruri care trebuiau facute, pentru ca atunci cand ai o scoala care arata ca noua si la norme europene, numai ma pot duce cu aceleasi mese de laborator sau aceleasi banci, pentru ca unele au avut astfel de dotari, altele nu. Acolo unde nu a fost noi am suplimentat bugetul pentru a-si face dotarile la momentul respectiv. Pentru perioada urmatoare mai avem proiecte pentru mai multe scoli, cea mai importanta este Liceul “Panait Cerna”, dar asta vom vedea pentru ca ele urca in functie de sumele care sunt disponibile pe axa respetiva, pe regiunea sud-est”, a explicat Aurel Simionescu.

Proiecte de infrastructura finalizate cu succes

Strada Grivitei si Calea Calarasilor sunt doar doua din proiectele de infrastructura care au ajutat atat la fluidizarea traficului, la gestionarea dezapezirii pe perioada iernii, dar si la infrumusetarea urbei.

“S-au finalizat o serie de lucrari de infrastructura, cum este Strada Grivitei, Calea Calarasilor. Eu le spuneam, cand am stat la lucrarile respective, canalizarea pe Grivita, ultima data a fost pusa in 1932. Deci sunt foarte multe lucruri in oras pe care noi le vedem si ne intrebam dar de ce sa lasa? De ce se surpa? Pentru ca nu s-a mai intamplat nimic in zona respectiva de 40-50 de ani. Acum vreo doua zile a fost o lucrare, o avarie in zona Scolii nr.8, pentru ca inelul de incendiu al fabricii de confectii s-a spart si apoi s-a surpat. Deci sunt lucruri care trebuiesc revazute si asta va fi o treaba de lunga durata, va trebui toata reteaua sa o luam la mana, eu sau alt primar. Nu putem ramane ca acum 50 de ani, sau ca acum 100 de ani.  Noi discutam pentru perioada care urmeaza, in afara de Dorobanti, sa intregim inelul orasului care sa plece din Bariera Dorobantilor, sa mearga pe Calea Calarasilor pana in Piata Traian, pe strada Galati pana la Dorobanti, si pe Dorobanti inapoi in Bariera. In felul acesta Grivita ramane undeva la mijloc, si astfel fluiditatea ar fi alta in oras. Eu cred ca in timp vom avea niste impuneri de trafic pe zona centrala, vis-a-vis de emisii de carbon, vis-a-vis de structura de rezistenta a cladirilor. Deci trebuie sa avem pregatite alternative pentru a merge pe stanga, pe dreapta sa spunem asa, ca sa ajungem la destinatiile noastre. Noi am fluidizat si partea de iesire din zona Ramnicu Sarat , spre Radu Negru- Buzaului, prin Obor si dupa aceea pe Randunicii  si iesirea din spatele Spitalului Judetean. A fost si este o zona circulata pentru ca cei care vor sa ajunga din Ramnicu Sarat pe Buzaului evita traficul si ajung mult mai repede”, a declarat primarul.

Simionescu considera ca o data cu finalizarea Bulevardului Dorobanti, traficul din Braila va fi mult mai relaxat. Astfel, se vor putea impune restrictii de circulatie in centrul vechi, unde cladirile care apartin patrimonului nu vor mai fi supuse traficului intens.

Supravegherea video a orasului s-a dovedit eficienta

Atat Inspectoratul Judetean de Politie cat si Politia Locala s-au declarat multumite de eficienta camerelor de supraveghere aflate in intersectiile principale ale municipiului. Mai mult, cei din mediul privat si-au manifestat interesul, asociatiile de proprietari si chiar si scolile, in ceea ce priveste acest proiect.

“Deja sunt o serie intreaga de semnale pozitive din zona Politiei. Vrem sa extindem, deocamdata sunt circa 260 de camere, interesant este ca vin semnale din zona privata, un prim semnal este in zona Portului, acolo unde sa fac curse cu masini, sunt semnale din partea asociatiilor de proprietari si avem in vedere un parteneriat cu Consiliul Judetean in legatura cu scolile. Deocamdata camerele video din scoli sunt ca o dovada, intregistreaza ce se intampla, fara putere de a interveni direct. Sper ca anul acesta sa putem cupla si Politia Nationala si Jandarmeria la sistem si sa multiplicam si numarul de camere, astfel lucrurile vor evolua mai bine”, a adaugat Simionescu.

In ceea ce priveste supravegherea video in unitatile de invatamant, proiectul presupune o colaborare intre municipalitate si Consiliul Judetean, astfel incat sa fie personal pregatit sa intervina in cazul declansarii unor incidente si nu numai sa existe dovezi ale producerii acestora.

Podul Brailita si Bulevardul Dorobanti, proiecte aflate in finalizare

Daca in luna iunie avem promisiunea finalizarii proiectului care vizeaza podul de la Brailita, cu Bulevadrul Dorobanti suntem la zi. Primarul a marturisit ca nu sunt restante iar bugetul local poate acoperi o mare parte din lucrarile care sunt inca in plan: “Lucram la ceea ce se cheama Dorobanti, e o discutie lunga despre subiectul asta. Eu sper ca lucrurile sa se rezolve in conditii rezonabile. Lucrarea este cu certitudine necesara orasului din doua puncte de vedere, odata pentru ceea ce inseamna trafic, si necesara ca si rezerva pentru ceea ce inseamna canalul colector”.

In ceea ce priveste podul, brailenii vor putea inca de la inceputul verii sa se bucure de acest tronson: “Undeva in luna iunie vom finaliza si cu podul de tramvaie de la Brailita, pentru ca sunt procedurile tehnice, betonul care se toarna trebuie sa stea o anumita perioada. Poate ca unii vor neaparat ca pe strada lor sa se intample ceva, dar astea sunt lucrarile. Daca imi arati alte proiecte de asemenea anvergura care s-au facut in ultimii 20 de ani, m-as bucura. Anul trecut, cand eram in campania  electorala, si cand toata lumea vorbea de Calarasi, eu spuneam ca in iarna care urmeaza primarul care o sa fie o sa aiba mai putina treaba cu dat zapada si ati vazut cu nu am avut probleme deosebite. Avand strada facuta si canalizarile rezolvate, atunci sigur ca si actiunea de dezapezire merge mai usor”.

Datoriile Brailei sunt o mostenire veche, de mai bine de 10 ani

Primarul recunoaste ca Braila are o datorie veche, care era inca de pe atunci prevazuta a fi platita in termen de 10 ani. Acum, administratia Simionescu s-a vazut nevoita sa achite datoriile facute in urma cu un deceniu.

“Apropo de datorii, Braila in momentul de fata are un singur imprumut, facut in 2001-2002, pentru ceea ce a insemnat canal colector si statie de epurare. A fost 10 ani termen de gratie si din 2012, un primar si o administratie au inceput sa plateasca ratelele. Care inseamna un grad de indatorare a municipiului de 15%. Permisivitatea este, fara proiecte europene, de 30%. Noi avem voie sa ne imprumutam pana la 30% din bugetul nostru plus proiectele europene. Suntem unul dintre municipiile care nu are datorii. Eu nu sunt un om care sa ma indatorez, nu imi place ca persoana. Dar, de exemplu, acum cand s-a vorbit despre arierate, care inseamna o datorie mai veche de 90 de zile, eu nu am avut cu ce sa ma duc. Si poate era bine sa fi avut o datorie mare, sa ma duc si sa primesc suma respectiva care trebue data inapoi in 5 ani. Dar cateodata cand vrei ca lucrurile sa fie foarte bine nu se intampla chiar asa. Eu nu zic ca e bine sa ai datorii. Deci Dorobantiul este o lucrare care ne trebuie, nu este a mea, a altcuiva, ci a orasului”, a mentionat primarul Aurel Simionescu.

Gradina Publica va deveni un spatiu modern de promenada

Primarul Aurel Simionescu are planuri mari pentru Gradina Publica. Castelul de Apa este unul din obiectivele care vor deveni o atractie pentru braileni. Parterul va gazdui o cofetarie, pentru cei care doresc sa iasa cu copii in parc. La primul etaj, Simionescu a marturisit ca intentioneaza sa realizeze un muzeu al apei, iar la ultimul etaj primarul ne promite ca vom avea parte de experiente unice, deoarce vor fi montate telescoape care sa ne ofere privelisti minunate ale Brailei.

“Vizavi de Gradina Publica, am discutat ca sa facem in partea de jos, dar nu la Patinuar, un SkatePark pentru ca este nevoie si sunt tineri pasionati de lucrul acesta. Avem astfel de chestiuni pe care le vizam in perioada urmatoare, dar mai avem si multa munca de facut”, a declarat edilul.

Toate cartierele din Braila sunt in plan pentru racordarea la apa si canalizare

Apa si canalul au fost o problema constanta in municipiul nostru. Toate cartierele insa se pot bucura la acest moment de apa potabila. In continuare municipalitatea deruleaza proiecte privind canalizarile din zonele municipiului in care acestea lipsesc cu desavarsire.

“Trebuie facute toate cartierele orasului, in ceea ce priveste apa si canalizare. Mai ales ca inainte erau comunele Radu Negru, Brailita, Chercea, care nu erau in oras, si locuitorii de aici viseaza de-o viata sa aiba canalizare. Pentru ca apa este in general, anul acesta vom termina canalizarea, cu supararile ca este noroi, ca nu s-a facut, ca s-a lasat pamantul. Fiecare are un tip de gandire. Si am zis ca din vara-toamna si in anii urmatori incet-incet sa finalizam cei circa 80 de km de strazi, pe care noi punem canalizare. Un km de strada refacut costa aproximativ 11 – 12 mild. lei vechi. Dupa aceea va trebui sa intram pe strazile acestea sa punem piatra, piatra cubica, asfalt. De exemplu, o parte din piatra cubica de pe Dorobantilor a fost pusa pe unele strazi. Lucrurile acestea nu se pot face dintr-o data, iar daca am vrut canaliare, am facut canalizare. O sa intram sa facem si drumuri si toate celelalte. Acestea sunt posibilitatile si eu inteleg ca lumea nu mai are rabdare”, a mentionat primarul.

Contestatiile ingreuneaza proiectele Brailei

Parcul Monument, podul de la Brailita sau Bulevardul Dorobantilor sunt doar cateva din proiectele care au fost mult ingreunate din cauza contestatiilor. Primarul Aurel Simionescu a venit cu o solutie pentru eliminarea firmelor care au ca principal obiectiv contestarea: “Parcul Monument a fost licitat, bineinteles ca ne contesta in continuare. Exista deja un raspuns al Consiliului National de Solutionare al Contestatiilor care este favorabila noua. In spiritul nostru specific, probabil ca se vor duce la instanta pentru ca nu sunt multumiti. Putem vedea o diferenta: noi am lansat licitatia pentru intersectia de la Calea Galati cu Dorobantilor in acelasi timp cu podul de la Brailita. Intersectia este terminata de jumatate de an, iar la pod inca lucram. Deci un an este diferenta. Pentru ca pe pod s-au judecat pe toate formele posibile si imposibile. Noi trebuia sa avem Dorobantilor terminat, dar un an de zile s-a mers prin toate instantele. Eu am avut o propunere la nivel national, in sensul ca anumite firme care sunt contestatari de profesie si care pierd mereu sa fie trecute pe o lista. Nu putem veni mereu si fiecare sa conteste si nu castiga. Eu inteleg dreptul la petitie al firmelor, cetatenilor, dar fortarea notei nu duce la nimic. Tot amanam lucrurile. Unul sau doua din loturile care sunt legate de programul POS Mediu pe apa, la care noi lucram de un an, nici acum nu sau adjudecat. Din cauza ca toata lumea contesta”.

Daca acestor firme li se va interzice participarea la licitatii, atunci cu siguranta proiectele vor fi finalizate in termenul prevazut initial. In ceea ce priveste Parcul Monument, acesta se va bucura de reabilitare si prin intermediul Consiliului Judetean, care doreste aici, realizarea celui mai mare acvariu din tara.

Comentarii

comentariu

About the Author

-