Published On: mie, Apr 17th, 2013
Fără categorie | By admin

Depunerea declaratiilor online

Share This
Tags

* O lege publicata luni in Monitorul Oficial, care intra in vigoare de joi, aduce noi reglementari in ceea ce priveste depunerea declaratiilor online *

Prevederile se refera la declaratia fiscala unica, dar si la celelalte declaratii depuse pe internet de contribuabili, prin intermediul portalului e-guvernare.ro.

Noile dispozitii legale aplicabile de joi stabilesc ca termenul in care contribuabilii trebuie sa depuna o noua declaratie valida, daca prima a avut erori de completare, nu mai este “ultima zi lucratoare a aceleiasi luni”, ci “ultima zi a lunii in care se implineste termenul legal de depunere”. Daca respecta acest termen, autoritatile fiscale vor considera ca data a depunerii ziua si ora la care s-a facut transmiterea declaratiei care prezenta erori de completare.

* Ce este esential sa stiti despre depunerea declaratiilor online *

Pentru a putea depune declaratiile prin internet, trebuie sa detineti un certificat digital calificat, eliberat in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica, sau sa imputerniciti persoane care detin acest certificat.

Obtinerea unui certificat calificat se face de la unul din furnizorii acreditati de Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale.

Dupa ce ati achizitionat un certificat digital, trebuie sa il inregistrati pe site-ul ANAF la sectiunea “Declaratii electronice”. Aceasta inregistrare presupune urmatoarele operatiuni ce trebuie efectuate:

Descarcarea documentului de confirmare, completarea si trimiterea acestuia spre avizare furnizorului certificatului calificat.

Inregistrarea documentului de confirmare avizat pe portalul ANAF in sectiunea dedicata.

Printarea, semnarea si stampilarea formularului 150 generat in urma inregistrarii documentului de confirmare.

Prezentarea la orice unitate fiscala cu formularul 150 completat, impreuna cu actul de identitate si documentul care atesta calitatea titularului certificatului calificat de reprezentant legal al contribuabilului sau imputernicirea.

Dupa verificarea documentelor, solicitantului i se va transmite un e-mail prin care i se confirma dreptul de utilizare a serviciului de depunere online a declaratiilor fiscale.

Daca ati trecut si de aceasta etapa, mai trebuie doar sa descarcati formularele electronice de pe portalul ANAF, sa le completati si sa le transmiteti. De asemenea, trebuie sa examinati starea declaratiilor transmise.

Comentarii

comentariu

banner-INF

About the Author

-