Published On: mie, Apr 17th, 2013

Alimente care previn caderea parului

Share This
Tags

* Dincolo de factori care tin de genetica si de cosmeticele de ingrijire a parului, ceea ce mancam in fiecare zi ne influenteaza, in bine sau in rau, conditia podoabei capilare si caderea parului *

Potrivit specialistilor, este normal ca, zilnic, unei persoane sa ii cada între 50 si 100 de fire de par. Caderea parului poate avea cauze multiple, cum ar fi procesul de îmbatrânire, ereditatea, dezechilibrele hormonale, circulatia deficitara, expunerea la radiatii, boli dermatologice, pierderea excesiva în greutate, diabetul, deficienta de fier, bolile tiroidiene, expunerea la substante chimice, arsurile, dieta dezechilibrata, perioada postnatala sau stresul.

Alimentatia este cel mai usor factor care poate fi controlat. Dieta stricta, saraca în calorii, te poate lasa cu mai putine kilograme dar si cu mai putine fire de par, deoarece firul sufera de pe urma carentelor nutritionale. Lipsa fierului sau a zincului pot fi responsabile de pierderea parului.

Specialistii sustin ca o deficienta de vitamina B poate fi dezvaluita de un par lipsit de vlaga, vesnic lipit de cap si niciodata stralucitor. O deficienta de vitamina C face parul casant, motiv pentru care te vei trezi cu o multime de fire rupte atat la pieptanare, cat si la simpla trecere a mainii prin par. Lipsa proteinelor si prea putine grasimi esentiale in alimentatie sunt asociate cu parul uscat.

Exista o serie de alimente care ajuta la regenerarea parului. Spuma de la bere ascunde o doza sanatoasa de silicon, un element natural, care intareste si ingroasa firele de par.

Capsunile contin multa vitamina C care ajuta la secretia naturala a scalpului, protejand astfel pielea capului, si care face parul stralucitor.

Avocado este bogat in biotina si in vitamina B care ajuta la regenerarea firului de par.

Ciupercile sunt o sursa exceptionala de antioxidanti, de vitamina B5 si de coenzime, care stimuleaza circulatia sangvina, inclusiv pe cea de la nivelul scalpului.

Spanacul este bogat in vitamina A, care este foarte importanta in dezvoltarea celulelor epiteliale, acel strat protector care acopera toata pielea corpului si care actioneaza ca strat protector.

Comentarii

comentariu

About the Author

-