Published On: Soare, Apr 14th, 2013

Alimente care fac rau, desi sunt considerate sanatoase

Share This
Tags

* A alege alimentele sanatoase in dieta nu este un lucru foarte usor si nici foarte bine stapanit de foarte multe persoane * Specialistii demonteaza cateva mituri despre alimentele pe care le credeai sanatoase *

A manca sanatos nu presupune a cheltui o avere pe alimente extravagante, ci mai degraba de a gati cat mai simplu cu ingrediente obisnuite pe care le gasesti in piata sau la magazin. Foarte multe persoane asociaza alimentatia sanatoasa cu produsele bio care au preturi exagerate in Romania, insa nu se limiteaza la a cumpara legume si fructe, ci opteaza pentru o diversitate de produse procesate (dulciuri, snacks-uri) care nu sunt superioare din punct de vedere nutritional celor din comert.

Atunci cand alegi alimente simple pe care sa le prepari tu acasa ai satisfactia ca mananci mai sanatos sau, cel putin incerci, tinand cont de pesticidele si substantele folosite in agricultura.

Insa, exista cateva produse care uneori au fost promovate ca fiind o parte importanta in cadrul unei alimentatii sanatoase, dar care s-au dvedit a face mai mult rau organismului.

Smoothie-urile din comert pot sa contina intre 650 si 1000 de calorii Aceste bauturi cremoase pe care le gasesti in comert pot sa contina mai multe calorii decat un cheeseburger, avertizeaza medicii nutriationisti O sticla mica cu smoothie din supermarket poate sa aiba intre 650 si 1000 de calorii din cauza cantitatii mari de fructe, adaos de zahar sau diverse siropuri. Este de preferat sa-l faci acasa si sa nu exagerezi cu cantitatile, ci sa te limitezi la un pahar cu smoothie cremos din banane, capsuni si putin lapte vegetal.

Mancarea semi-preparata si congelata are un contin foarte ridicat de sare, lucru care nu te ajuta chiar daca alegi sortimente mai sarace in calorii. De asemenea, are un continut minim de nutrienti, deoarece se folosesc cereale rafinate sau alti aditivi, in locul alimentelor cu adevarat nutritive.

Exista pe piata numeroase batoane energizante, pline de fibre sau proteine, insa din cauza cantitatii exagerate de zahar nu se diferentiaza foarte mult de alte dulciuri rafinate din comert. Cauta acele batoane care au nuci, cereale integrale, fructe uscate in loc de zahar si pudra de cacao in loc de ciocolata.

Dulciurile fara grasimi. Faptul ca scrie pe eticheta ca produsul respectiv nu contine grasimi nu inseamna ca este si fara calorii. Iar principala greseala este aceea de a manca mai mult, deoarece consideri ca daca nu ai grasimi este cat se poate de clar ca nu au nici calorii. Specialistii sustin ca acele grasimi sunt inlocuite de o cantitate exagerata de zahar rafinat.

Comentarii

comentariu

About the Author

-