Published On: mar, Mar 12th, 2013

O zi plina de energie incepe cu un mic dejun sanatos

Share This
Tags

* Micul dejun este esential pentru o viata sanatoasa * Consumul de cereale integrale, lactate, fructe sau legume asigura organismului energia necesara pentru intreaga zi *

Desi micul dejun reprezinta cea mai importanta masa a zilei, multi oameni nu tin cont de ea, sau mananca pe fuga alimente care nu sunt recomandate. Covrigii, clatitele, pateurile, ouale prajite cu sunca sau dulciurile sunt cateva dintre cele mai proaste decizii pe care ai putea sa le iei atunci cand te gandesti la micul dejun.

Daca reusesti sa iti echilibrezi mesele, incepand cu un mic dejun sanatos, vei putea sa iti controlezi mai bine greutatea corporala, vei fi mai activa si vrei reusi sa consumi cantitate mai mare de fibre, calciu, vitamina C, A si mai putine grasimi si colesterol.

Prof. dr. Nicolae Hancu, medic primar diabet, nutritie, boli metabolice si membru de onoare al Academiei Romane recomanda pentru micul dejun consumul de cereale integrale (fulgi integrali de ovaz, secara, porumb, biscuiti integrali, paine din faina integrala), proteine cu continut redus de grasimi (sunca de pui sau curcan, somon afumat, albus de ou, unt de arahide, seminte, nuci), lactate cu continut redus de grasimi (lapte si iaurt degresate, branza de vaci, urda), fructe si legume.

Potrivit specialistului, combinatiile pe care le poti face cu alimente din aceste grupe iti vor asigura un complex de carbohidrati cu eliberare prelungita, proteine, fibre si cantitati reduse de grasimi saturate. Astfel, organismul tau va avea energia necesara pentru intreaga zi si in plus, nu vei avea probleme cu senzatia de foame cateva ore bune.

Comentarii

comentariu

About the Author

-