Published On: joi, Mar 21st, 2013

La Braila, ca in toata Romania: nimeni nu stie cand si cum se calculeaza timbrul de mediu

Share This
Tags

*Desi ordonanta de urgenta care prevede plata unui timbru de mediu la inmatricularea masinilor, cea care inlocuieste taxa auto, a intrat in vigoare de cateva zile, inca nu exista normative privind aceasta lege*

Din aceasta cauza, cei care au mers la ANAF Braila pentru a calcula cat trebuie sa plateasca s-au izbit de vechea problema din Romania, legea fara normative, astfel functionarii nu au avut cum sa calculeze, iar programarile au fost decalate cu 2-3 zile. Pe langa faptul ca esti nevoit sa te plimbi dintr-o parte in alta a orasului pentru a plati timbrul de mediu, respectiv sa mergi la Agentia Nationala de Administrare Fiscala Braila (ANAF) pentru a-ti calcula timbrul de mediu, pentru ca apoi sa mergi la Trezorerie sa achiti, nici macar nu au fost scoase normativele pentru ca functionarii sa poata calcula acest timbru. si mai ciudat este ca nimeni nu prea stie in acest moment ce vor arata normativele, daca va fi o taxa perceputa in situatia instrainarii sau cumpararii masinii, sau daca trebuie sa se regaseasca in consumul de carburanti.

“Acest timbru de mediu ar trebui sa se regaseasca in consumul de carburanti si nu intr-o taxa care sa fie perceputa numai in situatia instrainarii sau achizitionarii autovehiculului, astfel incat sa fie aplicabil principiul poluatorul plateste, adica sa plateasca efectiv cel care polueaza prin emisii de dioxid de carbon rezultate in urma utilizarii autovehiculului si nu numai atunci cand intervine transferul de proprietate. Apreciem ca poluarea este strans legata de cantitatea de combustibil achizitionata si consumata. Prin introducerea unei taxe in costul carburantului, statul ar incasa lunar suma reprezentand timbrul de mediu, de la fiecare utilizator al autovehiculului, pe toata perioada de viata. Veniturile statului ar fi astfel constante si substantiale. Mai mult, acest timbru de mediu ar putea fi platit anual de poluatori pentru utilizarea autovehiculelor avandu-se ca referinta la calculul taxei capacitatea cilindrica, vechimea, eventual norma de poluare, emisiile de dioxid de carbon si tipul combustibilului”, a spus Florea Parvu, vicepresedinte al Consiliului National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania. In mod normal, principalele schimbari aduse de timbrul de mediu ar trebui sa aduca o ieftinire semnificativa la inregistrarea masinilor vechi si foarte vechi si o scumpire usoara a inmatricularii de masini noi, dar pentru moment situatia este undeva in pom, iar pomul este in Romania, pardon, in aer.

Comentarii

comentariu

banner-INF

About the Author

-