Published On: lun, Mar 11th, 2013

Dezastru pe strazile municipiului. Gropile isi fac aparitia ca ciupercile dupa ploaie

Share This
Tags

* Imensele cratere de pe strazile municipiului dau de cap tuturor conducatorilor auto * Administratia locala se bate cu pumnul in piept ca se vor asfalta, dar nu se stie data exacta * Soferii au nervii intinsi la maxim si cand vine vorba de circulat prin Braila, precum si cand trebuie sa se prezinte la service-uri pentru a-si repara masinile *

De la o zi la alta, numarul gropilor de pe strazile muncipiului cresc considerabil. Cu toate ca Primaria ar trebui sa ia masuri urgente pentru asfaltarea acestora, nimeni din institutia publica locala nu ridica un pai. Lasa totul la voia intamplarii, iar victimele nepasarii autoritatilor sunt soferii ale caror masini se uzeaza des, oamenii ajungand cu ele la service-urile auto pentru a le repara.

Desi ani la rand s-au facut plombari peste plombari, se pare ca asfaltul cedeaza sub privirile neputincioase ale cetatenilor, fie ca este vorba despre pietoni, fie ca sunt soferi. Dupa fiecare ploaie, apar si gropile, precum ciupercile.

Insusi edilul Aurel Simionescu este in cunostinta de cauza, insa declara ca gropile se vor astupa in zilele cu vreme buna. Altfel, nu se poate face nimic.

Spre exemplu, anul trecut, reprezentantii Primariei au intocmit o situatie privind numarul gropilor existente pe strazile si bulevardele din oras. Din raportul respectiv a reiesit ca sunt pana in 600 de gropi, fie ca sunt mari, fie ca sunt mici. Anul acesta, dupa ce s-a topit zapada, strazile Brailei aratau ca dupa un adevarat bombardament.

Arterele pe care se pot intalni gropi, la fiecare metru distanta, sunt Hipodrom, Obor, Randunicii, Scolilor, 1 Decembrie 1918, Rosiori, Mihai Bravu, Stefan cel Mare, Rahova, Plevnei, B-dele Independentei si Al. I. Cuza, excluzand Dorobantilor, care se afla in reabilitare, dar si alte strazi din cartierele Chercea, Radu Negru, Obor, Brailita, Vidin, Lacu Dulce, Hipodrom. Observand imaginile, cuvintele sunt de prisos, neavandu-si rostul a fi spuse.

* Soferii, suparati pe Primarie

Conducatorii auto, fie ca au permis de putin timp, fie ca sunt experimentati, sunt indignati de atitudinea municipalitatii vizavi de indiferenta pe care o aviseaza, in momentul in care vine vorba despre astuparea craterelor.

“Este strigator la cer. Ne aflam in 2013 si strazile arata jalnic. Nu se poate circula sub nicio forma. Dai sa ocolesti o groapa si te trezesti cu roata in alta. Sunt si mai multe ca numar fata de anul trecut. Eu mi-am schimbat piesele de 2 ori, din iarna si pana acum. M-a costat o avere. Cine imi da banii inapoi? Primaria in niciun caz”, a zis revoltat un sofer, de 45 ani, care circula destul de des prin zona centrala a orasului.

Un alt conducator auto si-a spus oful, scotand la iveala suma imensa pe care a platit-o recent la service cand a fost nevoit sa-si repare autotuismul.

“Abia mai mergea masina. Se transformase intr-o barca. Am mers la service si din prima mi-a zis ca trebuie schimbate amortizoarele. Pentru cele 4 bucati am platit 400 lei. Pentru montaj am mai dat alte 350 lei. Pe langa acestea, am schimbat si pivotii, plus alte bucsaraie. In final, am tras linie si rezultatul a fost naucitor. Mai bine de 1.800 lei a trebuit sa scot din buzunar”, a mentionat un tanar sofer, disperat de numarul mare al gropilor ce si-au facut aparitia in Braila.

La nivelul judetului nostru, situatia este la fel de deplorabila. Daca ar fi sa ne aventuram intr-o plimbare cu masina, vom constata ca avem parte de surprize-surprize. Atunci când iesim din municipiu si ajungem în localitatea Varsatura, suntem surprinsi ca drumul E584 este înca destul de bun. Dar, daca dupa doi kilometri parcursi vrem sa viram la dreapta, spre satul Lacu Sarat, ne vom zgâltâi bine din cauza craterelor de pe carosabil. În cazul în care soferul nu are îndemânarea necesara pentru evitarea gropilor, experienta zdruncinanta se repeta pe o distanta de aproximativ trei kilometri. Asadar, pentru conducatorii auto exista doua variante: fie adopta viteza melcului, fie evita aceasta ruta.

Comentarii

comentariu

About the Author

-