Published On: lun, Mar 18th, 2013

Alimente care intaresc imunitatea

Share This
Tags

* Specialistii sustin ca sistemul nostru imunitar nu functioneaza la capacitate maxima, ci doar in proportie de 50%, astfel ca riscul de a te imbolnavi este unul foarte ridicat *

Alcoolul, tutunul, stresul si stilul de viata dezorganizat sunt factori care duc la scaderea sistemului imunitar, atrag atentia medicii. Potrivit specialistilor in nutritie, o dieta bogata in vitamine si minerale protejeaza organismul de raceli si virusuri. Morcovul, nucile, citricele, legumele si ciupercile sunt alimente care maresc rezistenta organismului.

De asemenea, pe masura ce inaintam in varsta, organismul va retine mai multe toxine atat din mediul inconjurator, cat si din alimentatia gresita. Acest lucru va afecta si mai mult sistemul imunitar, iar dupa varsta de 40 de ani corpul tau va fi tot mai vulnerabil in fata diverselor probleme medicale.

Construieste-ti meniul numai din alimente cu valoare nutritionala. Acest lucru presupune sa alegi alimente nutritive, care asigura substantele necesare organismului. Aceste alimente au un continut caloric scazut, prin urmare te vor ajuta si sa slabesti pe langa protectia pe care o ofera impotriva bolilor. In aceasta categorie intra legumele si fructele in culori cat mai variate.

Potrivit nutritionistilor, trebuie sa evitam grasimile saturate, zaharul rafinat si faina alba, deoarece intra in categoria acelor alimente care genereaza o crestere brusca a glicemiei si o eliberarea masiva de insulina. Acest lucru favorizeaza depunerea grasimilor, slabeste sistemul imunitar si creste riscul de cancer. De aceea este recomandat sa consumi alimente care se absorb lent la nivel intestinal, favorizand o asimilare buna a nutrientilor din alimentele pe care le consumam. Aceste alimente cu absorbtie lenta sunt nucile, semintele si leguminoasele (naut, mazare, fasole, linte). Nucile si semintele crude mai aduc si alte beneficii organismului, creste capacitatea organismilui de a absorbi grasimile bune si imbunatateste functiile creierului.

Un consum ridicat de produse animale creste nivelul unui hormon care are o actiune similara cu insulina, favorizand depunerea grasimilor si aparitia cancerului. Astfel, recomandarea specialistilor este aceea de a consuma carne in cantitati mici si aceasta sa constituie doar 10% din alimentatia zilnica.

Mestecarea atenta a alimentelor determina o eliberare a nutrientilor si a enzimelor care protejeaza celulele, usurand digestia. Specialistii spun ca in general o persoana mesteca in medie de 15 ori fiecare imbucatura si propune sa extinzi acest numar. Astfel ca ar fi recomandat sa mai mesteci de inca 10 ori in plus fiecare imbucatura pentru a favoriza o asimilare buna a nutrientilor. Studiile arata ca persoanele care mesteca bine hrana mananca mai putin.

Comentarii

comentariu

banner-INF

About the Author

-