Published On: joi, Mar 7th, 2013

Alimente care ajuta la combaterea stresului

Share This
Tags

* Alimentatia are un rol foarte important in combaterea stresului * El poate fi cauzat de o multime de factori care ne pun in pericol sanatatea *

Caisele uscate sunt bogate in magneziu, un mineral care ajuta organismul sa lupte cu stresul, oboseala si anxietatea. Caisele uscate contin vitamina C si fibre.

Avocado este foarte bogat in vitaminele din complexul B si intareste organismul, ajutandu-l sa faca fata mai usor stresului. De asemenea, avocado este o sursa buna de fier, magneziu si potasiu.

Varza creste capacitatea organismului de a rezista la stres, deoarece este foarte bogata in fibre, vitaminele C, K, E, B1, B9, minerale (fier, seleniu, potasiu) si betacaroten. Consuma varza si alte legume cu frunze verzi precum broccoli, germeni de seminte, spanac si napi.

Iaurtul este o sursa importanta de probiotice si calciu. De asemenea, datorita nivelului ridicat de potasiu are un efect revigorant si imbunatateste starea de spirit.

Ouale reduc nivelul de stres si starile de anxietate, datorita continutului bogat in vitamina D si B12. Ambele vitamine au capacitatea de a imbunatati starea de spirit. Daca vei combina oul cu o sursa de acizi grasi omega 3 (somon, avocado, ulei de masline) vei obtine un efect mult mai puternic, deoarece aceste grasimi bune sunt esentiale pentru buna functionare a creierului.

Telina are efecte calmante, cercetatorii aratand ca prin consumul sau zilnic iti poate scadea presiunea sanguina, un simptom foarte des asociat cu stresul. Leguma crocanta contine si triptofan, care Declanseaza eliberarea serotoninei, de mare ajutor pentru combaterea starilor de anxietate.

Pestele gras, inclusiv macroul, ansoa, somonul, pastravul si sardinele, sunt bogate in omega 3, care ajuta la o buna functionare a creierului, a inimii si ajuta la buna gestionare a stresului. Pestele gras are si vitamina B, zinc si magneziu, prevenindu-se cresterile si scaderile bruste de zahar din sange.

Nucile sunt pline de vitamina B si nu numai, zinc, magneziu si omega 3, toate acestea fiind cruciale in combaterea stresului. Nucile au si proprietatea de a reduce pofta de m@ncare si de a sustine metabolismul.

Comentarii

comentariu

About the Author

-