Published On: Soare, Feb 3rd, 2013

Top-ul alimentelor anti-inflamatoare care previn aparitia tumorilor

Share This
Tags

* Inflamatia este unul dintre inamicii numarul 1 ai sanatatii noastre * Chiar daca este considerata un raspuns al sistemului imunitar la o agresiune generata de bacterii, virusuri, paraziti, traumatisme, substante toxice, inflamatia este totusi un proces patologic ce da startul distrugerii la nivel celular * Pe un astfel de fond, se nasc si prolifereaza tumorile, inclusiv cele de natura maligna *

Din ce in ce mai multe studii confirma faptul ca inflamatia cronica este principala cauza a multora dintre maladiile grave ale secolului nostru, intre care afectiunile cardiovasculare, multe forme de cancer si Alzheimer. Din fericire insa, aceasta amenintare la adresa sanatatii noastre poate fi neutralizata cu ajutorul unei diete atent alcatuite. Stresul, sedentarismul, predispozitia genetica, expunerea la un mediu poluat – iata factorii care contribuie la favorizarea inflamatiei cronice.

Din fericire insa, aceasta amenintare la adresa sanatatii noastre poate fi neutralizata cu ajutorul unei diete atent concepute. Top-ul alimentelor anti-inflamatorii, alcatuita de catre specialistii in nutritie, include fructe, legume, condimente si chiar ciocolata!

Condimente – unele dintre acestea au efecte protectoare, deci nu ar trebui sa ne ne lipseasca din farfurie: ghimbirul, curcuma.

Fructe – limitati consumul de fructe tropicale, precum bananele sau ananasul, si axati-va pe fructe de padure, cirese, mere, pere, avocado, alune, nuci, caju, migdale. Atentie, nu consumati niciodata unt de arahide intrucat contine grasimi periculoase!

Legume – alegeti-le pe cele cu indice glicemic scazut, caci acestea nu cresc nivelul glucozei din sange: radacinoasele, broccoli, ciuperci, dovleac.

Leguminoasele – daca aveti nevoie de proteine, incercati sa le inlocuiti pe cat posibil pe cele de origine animala cu cele de origine vegetala. Soia, fasolea, lintea si alte leguminoase va pot asigura necesarul de proteine fara sa favorizeze procesul inflamator.

Cereale integrale – pentru a mentine zaharul din sange la un nivel scazut si stabil, includeti in alimentatia zilnica cereale integrale a caror digestie este mai lenta si, deci, asigura satietatea pe o mai lunga durata de timp, comparativ cu chipsurile, carofii prajiti si alte snacksuri care cresc brusc nivelul de glucoza din sange imediat dupa consum, iar apoi il scad la fel de brusc, ajungand sa ni se faca foame imediat ce am terminat de mancat. Cerealele integrale sunt o sursa fantastica de fibre, iar specialistii ne sfatuiesc sa consumam circa 40 de grame zilnic caci ajuta digestia, eliminarea toxinelor din organism si, deci, combat inflamatia.

Peste – consumati-l de cel putin 2 ori pe saptamana. Alegeti speciile grase, bogate in acizi grasi Omega 3 care au rol anti-inflamator – somonul salbatic, sardinele in apa sau in ulei de masline, heringul, codul negru.

Ulei – La o dieta de 2000 de calorii pe zi, 600 trebuie sa provina din grasimi. Sanatoase, desigur! Eiminati uleiul de floarea soarelui, porumb sau alte mixturi vegetale si folositi numai uleiul extra-virgin de masline. Daca aveti nevoie de un ulei cu aroma neutra pentru gatit, alegeti-l pe cel de canola. Eliminati din alimentatie margarina si orice produs care are in compozitie grasimi partial hidrogenate.

Lactate – alegeti produsele lactate de calitate, iaurtul si branzeturile naturale, evitati-le pe cele procesate.

Ciocolata – nu este interzisa, cata vreme o consumam cu moderatie. Vorbim desigur despre cea neagra, care are cel putin 70% cacao in compozitie. Are un continut relativ scazut de zahar si ne asigura o portie de grasimi sanatoase.

Apa – daca apa de la robinet are un gust si un miros stringent de clor sau alte substante, cumparati-va un purificator sau beti numai apa imbuteliata. Aveti grija sa va hidratati suficient si, in loc de sucurile din comert, alegeti infuzia de plante, sucurile preparate in casa, limonada.

Alcool – evitati-l pe cat posibil! Atunci cand sunteti nevoiti sa inchinati un pahar, alegeti vinul, insa nu mai mult de un pahar.

Comentarii

comentariu

About the Author

-