Published On: mar, Feb 26th, 2013

S-a instalat astenia de primavara

Share This
Tags

* Ti s-a intamplat ca in ultima vreme sa te simti obosita, lipsita de putere ori sa ai probleme de concentrare? * Esti mai dezorganizata decat de obicei? * Aceste simptome sunt caracteristice asteniei de primavara * Nu e o boala propriu-zisa, ci un simptom, o tulburare, o stare de slabiciune, de disconfort fizic si psihic care apare la inceputul primaverii *

Primavara poate fi un anotimp dificil pentru unii. Organismul este epuizat, lipsit de vitalitate din cauza carentelor alimentare (iarna consumam mai multe produse conservate, care au un aport scazut de vitamine si minerale). Astenia de primavara se manifesta sub forma unei stari de oboseala pronuntata, diferita insa de cea pe care o resimti dupa un efort fizic ori intelectual prelungit.

Cele mai frecvente simptome ale acestei stari sunt: te trezesti greu dimineata, chiar si dupa 8-9 ore de somn, si, mai mult, te simti tot obosita; esti buimaca, dezorientata si iti vine greu sa te organizezi; nu te poti concentra si devii pasiva fata de ceilalti; iti lipseste energia necesara activitatilor zilnice; te simti nervoasa si iritata; esti melancolica; ai dificultati de comunicare cu ceilalti, devii apatica.

Astenia afecteaza in egala masura femeile si barbatii cu varste cuprinse intre 25 si 55 de ani. Comparativ cu barbatii, femeile exprima mai usor aceste simptome, putand si diagnosticate, in timp ce barbatii le interiorizeaza. Ca organismul ca nu mai sufere, trebuie sa iei masuri. Remediile sunt usor de pus in practica.

* Cum se poate lupta impotriva asteniei *

Simptomele enumerate mai sus pot fi combatute cu o dieta bogata in magneziu. Deosebit de important in functionarea celulei nervoase, acest mineral poate regla starile de anxietate sua nervozitate, pe cand lipsa lui provoaca stari de confuzie, insomnii, probleme de concentrare, stari depresive. La inceput de primavara, nu doar magneziul e solutia pentru a ne pune pe picioare. Verdeturile de sezon (spanacul, papadia, untisorul, salata verde, urzicile) contin, pe langa magneziu, cantitati importante de calciu, potasiu si vitamine (C, E, betacaroten).

Odihna este la fel de importanta in aceasta perioada ca alimentatia. Asta, pentru ca, in timpul somnului, organismul se reface si acumuleaza energie. Tine cont si de miscare, chiar daca asta inseamna exercitii intense la o sala de sport sau doar plimbari in aer liber.

Pentru a putea trece peste aceasta stare avem nevoie de 300 mg de magneziu zilnic, un necesar destul de greu de atins daca dieta noastra este bogata in proteine si grasimi de origine animala. Abuzul de alimente grase de origine animala poate impiedica absorbtia magneziului. Iata care sunt cele mai bune surse de magneziu: 100 g alune – 170 mg magneziu; 100 g nuci – 130 mg magneziu; 100 g faina integrala – 120 mg magneziu; 100 g spanac – 70 mg magneziu; 100 g orez integral – 50 mg magneziu; 100 g prune uscate – 40 mg magneziu; 100 g stafide – 35 mg magneziu; 100 g cartofi copti – 30 mg magneziu; 100 g cartofi fierti – 15 mg magneziu.

Comentarii

comentariu

About the Author

-