Published On: joi, Feb 7th, 2013

Parintii aleg pentru copii lor programele educationale Step by Step si Waldorf

Share This
Tags

* Invatamantului traditional pierde teren in fata alternativelor educationale Step by Step si Waldorf *

Activitatea in aceste alternative se desfasoara la nivelul preprimar, primar si gimnazial doar pe raza municipiului Braila. In programul Step by Step sunt inclusi 921 copii, iar in programul Waldorf participa 161 de elevi.

Programul Step by Step promoveaza modele educationale centrate pe elev si sustine necesitatea de a-l face pe copil constient ca tot ce se intampla in viata este interdependent. De asemenea, el pune accent pe colaborarea scolii cu familiile elevilor, pe implicarea parintilor acestora in conceperea si organizarea activitatilor din scoala.

Pedagogia Waldorf urmareste sa dezvolte personalitatea copilului si sa isi orienteze oferta de predare in functie de particularitatile diferitelor trepte de varsta ale copiilor si de cerintele acestor trepte. Ea nu este orientata spre oferirea unei anumite pregatiri profesionale inguste sau unei specializari.

Semestrial in alternativele educationale se desfasoara cercurile pedagogice organizate astfel: pentru alternativa Step by Step nivel preprimar, primar, iar alternativa Waldorf  isi desfasoara activitatea de cerc impreuna cu grupele corespunzatoare nivelului de invatamânt din sistemul traditional.

Recrutarea copiilor prescolari si a elevilor se realizeaza in fiecare an prin activitati de popularizare a pedagogiei Waldorf in cadrul comunitatii locale, actiuni sustinute de cadrele didactice titulare ale scolii: “Ziua Portilor Deschise”, emisiuni la posturile locale de radio si televiziune, intâlniri cu parintii.

Invatatoarele din acest sistem organizeaza parcurgerea continuturilor si adapteaza strategiile didactice pentru desfasurarea activitatii pe grupe mici. Din acest punct de vedere apreciem ca elevii nu vor intâmpina greutati deoarece standardele curriculare sunt aceleasi.

Specific alternativei educationale „Step by Step” este lucrul pe centre de activitate.

Conform principiilor pedagogiei Waldorf, manualele scolare sunt folosite selectiv, preferându-se utilizarea notitelor profesorului si a lucrarilor de referinta din domeniile studiate. Fiecare elev poseda, pentru materiile de studiu, câte un caiet care are forma unui manual si care cuprinde cunostintele esentiale, observatii, scheme, desene, notate de catre elevii insisi.

Elevii care parcurg alternativa Waldorf incepând cu nivelul preprimar continua studiile si la nivel gimnazial in aceasta alternativa, reusind apoi sa se integreze foarte bine la nivel liceal in sistemul traditional.

Baza materiala in centrele in care functioneaza alternativele Step by Step si Waldorf a fost asigurata pe doua cai: sustinere materiala din partea conducerii scolii din fondul comitetului de parinti si contributia lunara a parintilor.

In judetul Braila este organizat invatamantul alternativ Step by Step in urmatoarele institutii: Gradinita cu Program Prelungit nr.3 “Prichindel”, Gradinita cu Program Normal nr. 4, Gradinita cu Program Normal nr. 7 „Lizuca”, Gradinita cu Program Normal nr. 11 „Brandusa”, Gradinita cu Program Normal nr. 14, Gradinita cu Program Normal nr. 19 “Do-Re-Mi”, Gradinita cu Program Normal nr.30 “Licurici”, Gradinita cu Program Prelungit nr.33, „Mugurasii”, Gradinita cu Program Normal nr. 38, „Izvorasul”, Gradinita cu Program Prelungit nr. 39 „Casuta fermecata”, Gradinita cu Program Normal nr. 41, „Veronica”, Gradinita cu Program Prelungit nr. 44, „Piticot”, Gradinita cu Program Normal nr. 47, „Pinocchio”, Gradinita cu Program Normal nr. 61, „Bobocel”, Scoala cls. I-VIII “Ion Creanga”, Scoala cls. I-VIII “Ion Bancila”, Scoala cls. I-VIII “Ion Luca Caragiale”, Scoala cls. I-VIII “E. Teodoroiu”, Scoala cls. I-VIII “Mihail Sadoveanu”, Scoala cls. I-VIII “Mihai Viteazul”, Scoala cls. I-VIII “Sf. Andrei”.

Comentarii

comentariu

About the Author

-