Published On: vin, Feb 22nd, 2013

Noua taxa de timbru incurajeaza achizitionarea de rable

Share This
Tags

*Noua taxa auto, aprobata ieri de guvern prin ordonanta, va intra in vigoare pe 15 martie. Aceasta faciliteaza achizitia de masini foarte vechi, ceea ce nu incurajeaza aproape deloc innoirea parcului auto, spun producatorii*

Drept dovada, masinile noneuro, euro 1 si euro 2 vor achita la inmatriculare sau la prima vanzare taxe mult mai mici. Valoarea birului scade cu pana la 90%. E vorba de masini cu o vechime de 10 – 15 ani. Producatorii auto sustin ca innoirea parcului auto este descurajata. „Atat productia auto, cat si industria de creditare auto sunt descurajate prin aceasta masura”, a declarat pentru EVZ un producator auto. In plus, noua ordonata loveste destul de puternic in masinile cu motorizari euro 3 si 4, ponderea majoritara a masinilor second hand cumparate de romani, si pentru care taxa creste cu 10- 15%. Desi mai putin poluante decat cele cu motorizari non euro, sau euro 1 si 2, au fost taxate mai drastic. Motorina, taxata in plus. Ordonanta introduce si masuri de descurajare a poluarii. Autoturismele diesel vor plati o taxa mai mare decat cele alimentate cu benzina. In cazul unor masini vechi de 7-8 ani, diferenta de taxa poate ajunge si la 50%. Cu cat masina este mai noua, diferenta scade. O alta masura antipoluare, dar care nu va avea mare impact in piata, este introducerea unui ecotichet, in valoare de 12.000 de lei, pentru masinile electrice. Masura va determina insa cu greu romanii sa le aleaga pe acestea in favoarea altor autoturisme, in conditiile in care preturile primelor sunt ridicate. In plus, sunt greu de alimentat. In ianuarie 2012 erau doar 10 masini electrice in circulatie. Timbrul de mediu nu se va aplica vehiculelor comerciale. Acestea vor plati in continuare taxa de prima inmatriculare, ceea ce ridica o problema importanta, spun reprezentantii acestui segment. In formula de calcul a taxei de prima inmatriculare este dominanta capacitatea cilindrica, foarte ridicata la vehiculele comerciale, de unde rezulta un nivel mare al taxei. Daca acestea ar fi platit la randul lor timbrul de mediu, suma achitata statului scadea automat. „Este regretabil ca aceste masini vor plati tot taxa de prima inmatriculare, in conditiile in care nu beneficiaza de alte facilitati, cum ar fi programul Rabla, la autoturisme”, a spus pentru EVZ Augustin Hagiu, liderul Confederaţiei Naţionale Rutiere(CNR). Masinile care au achitat deja taxa de prima inmatriculare nu platesc timbrul de mediu. Cele care insa nu au achitat pana acum taxa, vor plati timbrul de mediu la prima vanzare a vehiculului. De asemenea, cei care si-au recuperat taxa de prima inmatriculare, vor trebui sa plateasca timbrul de mediu. Masinile hribrid, euro 6 sau electrice nu platesc taxa. „Daca taxele ramaneau la acelasi nivel la vehiculele non euro, euro 1 si 2 era un blocaj la vanzarea acestora”,  a declarat Rovana Plumb, Ministrul Mediului

Comentarii

comentariu

banner-INF

About the Author

-