Published On: joi, Feb 14th, 2013

Braila asaltata de peste 44.000 de masini

Share This
Tags

* Edilul Simionescu a solicitat efectuarea unui inventar al tuturor autovehicule pentru a se sti aproximativ cate sunt in municipiu *

In conferinta de astazi sustinuta de primarul Aurel Simionescu s-a adus in discutie existenta numarului foarte mare al masinilor inregistrate la nivelul municipiului Braila.

“Am facut un inventar al tuturor masinilor care sunt inregistrate la noi in municipiu, iar numarul acestora este de 44.000. Estimarea mea este undeva la peste 50 mii, pentru ca nu trebuie uitate masinile achizitionate prin intermediul leasing-ului. Datele referitoare la aceasta modalitate de cumparare se regasesc in documentele bancilor de leasing, nicidecum la noi. De aceea spun ca sunt mai multe masini. Undeva prin anul 1980 erau in jur de 6.000 – 8.000 de masini. In acest moment ne intrebam de ce se strica drumurile, de ce nu avem spatii verzi, iar la fiecare bloc exista cate un cetatean care vrea sa-si vada masina de la balcon. Cerintele s-au schimbat, dar si nevoia de servicii publice s-a schimbat. In sensul ca, foarte multi parinti isi duc copiii la scoala si ii iau de la scoala cu masina. Astfel, nevoia de serviciu public de transport a scazut. Un exemplu ar fi faptul ca nu mai exista platformele industriale, precum <Promex>, <Progresul>, pentru ca angajatii erau transportati conform unor grafice stabilite”, a declarat primarul Aurel Simionescu.

De asemenea, conducerea municipalitatii a fost vizitata de reprezentantii Bancii Mondiale, scopul fiind acela referitor la evaluarea mobilitatii in mediul urban.

“S-a urmarit nu numai transportul in comun, ci si capacitatea oamenilor de a se muta dintr-un loc in altul, dintr-o casa in alta, dintr-un apartament mai mic in unul mai mare. Cu alte cuvinte, este vorba despre disponibilitatea nostra de a ne adapta la niste conditii din viata. Deocamdata, in orasele care nu se sufoca, cum este si cazul Brailei, oamenii vor folosi transportul propriu pentru ca le este mai comod. In schimb, in cazul marilor orase, cand transportul propriu inseamna timp mult pierdut, nervi, plus consum mare de combustibil, ponderea cetatenilor care folosesc transportul public este mai ridicata. In aceste conditii, se urmareste planificarea spatiala, pentru ca in anii 2020 – 2030 sa se poata observa in ce directie ne indreptam. Adica spre un oras mic din punct de vedere al populatiei pe o extensie mare in urban, fie spre unul centralizat, focalizat, intr-un anumit perimetru si care va avea alte nevoi ale serviciilor publice”, a mai zis edilul.

Comentarii

comentariu

About the Author

-