Published On: Soare, Ian 20th, 2013

Parlamentarii vor SUPERIMUNITATE

Share This
Tags

* Care sunt conditiile pe care le pun in lege pentru “judecarea” cererilor de perchezitie si arestare * Parlamentarii braileni nu vad cu ochi buni aceasta propunere, ei cred ca momentan lucrurile trebuie indreptate catre raportul de tara *

Sub pretextul modificarii statutului senatorilor si deputatilor pe motiv de reducere a cheltuielilor, parlamentarii se pregatesc sa modifice si prevederile legale in materie de ridicare a imunitatii. Astfel, potrivit draftului negociat de liderii grupurilor parlamentare pentru modificarea legii 96/2006 privind Statutul deputatilor si al senatorilor, cererea de retinere, arestare sau perchezitie a deputatului ori a senatorului trebuie “sa contina temeiul legal si motivele concrete in cazul respectiv care justifica masura solicitata”, dar si “probele relevante” pentru care se solicita o astfel de masura. In forma actuala, legea prevede ca: “cererea de retinere, arestare sau perchezitie a deputatului ori a senatorului se adreseaza presedintelui Camerei din care face parte de catre ministrul justitiei”.

Aceeasi procedura este prevazuta si pentru incuviintarea inceperii urmaririi penale a ministrilor-parlamentari.

Parlamentarii se pregatesc sa opreasca dosarele de coruptie care ii vizeaza direct, cel putin procedurile de arestare si perchezitie. O propunere de modificare a statutului parlamentarilor va transforma Comisiile Juridice din Parlament in tribunale politice paralele. O explicatie a vitezei cu care parlamentarii doresc sa-si intareasca imunitatea in fata procurorilor este si faptul ca in ultimii sase ani DNA a trimis in judecata 23 de parlamentari si 15 ministri.

Altfel spus, daca un procuror doreste sa aresteze un deputat va fi nevoit sa isi prezinte toate probele in fata Comisie Juridice din Senat sau Camera Deputatilor. Adica inainte ca cererea de arestare sa ajunga la un judecator, ea va fi analizata de politicieni.

In aceasi propunere se spune clar ca polticienii din Parlament vor emite si un fel de solutie. Adica se vor substitui instantei si vor decide daca colegul lor senator sau deputat poate fi arestat sau nu.

Daca in forma actuala se prevede ca membrii Comisiei Juridice trebuie sa intocmeasca un raport in termen de trei zile, in noua lege “raportul comisiei va face referiri punctuale la temeiul legal, motivele concrete, precum si la probele inaintate”.

De ce s-au speriat politicienii

Un raport din decembrie 2012 arata ca in ultimii sase ani DNA a trimis in judecata nu mai putin de 23 de parlamentari si 15 ministri si secretari de stat. Dupa alegerile din decembrie 2012, in actualul Parlament au intrat 23 de senatori si deputati cu dosare penale.

Deputatul Alexandru Nazare nu vede cu ochi buni aceasta propunere

“De ce avem nevoie tot timpul de acel “super”?, nu cred ca dam un exemplu bun in ceea ce priveste raportul de tara. Facem exact ce n-ar trebui sa facem in aceasta perioada in loc sa scapam de acest raport in care numai Romania si Bulgaria sunt implicate”, a spus deputatul Nazare.

Deputatul Colegiului 3, Marian Dragomir este de parere ca:”Din punctul meu de vedere rolul parlamentului este de a legifera, nu de a se transforma in instanta de judecata. Totodata nu sunt de acord nici cu transformarea parlamentarului in victima politica, practica demonstrand ca de foarte multe ori au fost declansate urmariri penale la commanda politica, dosarul care trebuia sa ramana secret pana intr-o anumita faza a fost imediat dat publicitatii “pe surse” iar ulterior inculpatul a castigat in instantta. Prezumtia de nevinovatie trebuie sa existe pentru toti cetatenii, inclusiv pentru parlamentari. Degeaba castigi procesul daca timp de trei ani imaginea ar avea de suferit datorita unor acuzatii nefondate”, a declarat deputatul Dragomir.

Comentarii

comentariu

About the Author

-