Published On: lun, Ian 28th, 2013

Cadrele didactice au fost evaluate drastic

Share This
Tags

*În anul scolar 2011-2012, în judetul Braila, s-au planificat si organizat urmatoarele tipuri de inspectie scolara: inspectii scolare generale, inspectii tematice, inspectii speciale si de specialitate pentru acordarea gradelor didactice*

Inspectiile scolare au urmarit în anul scolar 2011-2012 atingerea unor standarde care sa defineasca stilul didactic si nivelul de pregatire al elevilor, formarea abilitatilor si competentelor pentru realizarea succesului personal si profesional, în contextul social actual, dezvoltarea interesului pentru educatie si emancipare permanenta printr-un învatamânt axat nu numai pe nevoile limitate ale unei profesiuni, ci si pe disponibilitatea continua pentru cunoastere si actiune, abordarea într-o noua perspectiva a reformei învatamântului.

Criteriile de alcatuire a graficului unic al inspectiilor scolare de îndrumare si evaluare pentru anul scolar 2011-2012 au vizat monitorizarea si evaluarea institutiilor scolare care sa acopere spectrul larg al tuturor formelor si nivelurilor de învatamânt din mediul urban si rural, ca si pe cel al unor grade diferite de atingere a performantelor scolare si manageriale.

Selectia unitatilor scolare inspectate în anul scolar 2011-2012 a avut în vedere obiectivele prioritare fixate prin planul managerial al inspectorului scolar general si a inspectorului scolar general adjunct care coordoneaza activitatea Departamentului Curriculum si Inspectie scolara, fiind vizate câteva criterii specifice: elaborarea documentelor de proiectare si organizare a activitatii de învatamânt; evaluarea documentelor scolare conform curriculum-ului national si a documentelor de proiectare manageriala, a portofoliilor didactice (profesor/ catedra/comisie/cerc pedagogic); monitorizarea progresului scolar din perspectiva prestatiei didactice; evaluarea masurii în care curriculum-ul furnizat elevilor care au diferite vârste, aptitudini, deprinderi, capacitati intelectuale si interese este potrivit si daca este permanent revazut pentru a asigura atingerea standardelor de catre elevi, introducerea unor metode si forme de evaluare si dezvoltare a creativitatii, adaptabilitatii si a transferabilitatii cunostintelor în situatii noi.

Comentarii

comentariu

banner-INF

About the Author

-