Published On: mar, Noi 13th, 2012

Situatie neschimbata a datornicilor braileni, peste 200 de casnici, debransati lunar de “Electrica”

Share This
Tags

Din cauza datoriilor, sute de familii de braileni au fost debransate de la reteaua de electricitate

* Agentia de furnizare a energiei electrice braila are de recuperat aproximativ 1,5 milioane de lei de la consumatorii casnici braileni * Din acest considerent, peste 2.000 de familii brailene au ramas fara energie electrica de la inceputul acestui an si pana in prezent *

In prezent, In Braila, sute de familii locuiesc fara curent electric pentru ca figureaza cu datoriilor catre „Electrica” SA, mai precis catre Agentia de Furnizarea a Energiei Electrice (AFEE) Braila. S-a ajuns in aceasta situatie, pentru ca majoritatea oamenilor fie afiseaza nepasare, fie raman in urma cu plata facturilor din cauza nivelului venitului lunar tot mai scazut.

De la directorul Agentia de Furnizare a Energiei Electrice (AFEE) Braila, Dinu Lungu, am aflat ca deconectarile consumatorilor casnici pentru neplata facturilor la energia electrica se fac de catre echipele de la Sucursala de Distributie, care actioneaza In baza ordinelor emise de AFEE.

Desi conducerea AFEE Braila a decis “scoaterea din priza” a peste 2.000 de familii, de la inceputul anului si pana in prezent, se pare ca metoda folosita de societatea furnizoare de energie electrica nu a reusit nici acum sa-si recupereze creantele de la consumatorii casnici datornici.

„In fiecare luna, echipele noastre de la Sucursala de Distributie pleaca pe teren pentru a deconecta peste 200 de consumatori casnici, pentru neplata facturilor la energie electrica. Din ianuarie si pana in octombrie, au fost debransate de la energia electrica peste 2.000 de familii, valoarea totala a datoriilor de recuperat ridicandu-se la suma de 6,5 mil. lei. De asemenea, avem de incasat si o datorie de 7,2 mil. lei de la persoanele juridice. Per total, este vorba de peste 1,5 mil. lei. Ce va mai pot spune este ca, periodic, Agentia declanseaza actiuni de debransare de la reteaua de furnizare a energiei electrice a abonatilor casnici cu datorii. Saptamanal, echipele de lucratori de la Distributie umbla cu listele Intunericului In mana si taie de la retea cate 5 – 6 datornici pe zi. Insa, situatia la consumatorii casnici nu este una Ingrijoratoare, chiar daca sunt multi abonati care nu si-au achitat luni la rand facturile pentru curent electric. Asta pentru ca exista contoare la fiecare client si atat masura, cat si urmarirea platii, dar si decontarea sunt facute individual si sistematic. Daca In termen de 60 de zile consumatorul nu a efectuat plata serviciilor furnizate de noi i se transmite un preaviz, In care este Instiintat ca In 15 zile este obligat sa achite restanta. In caz contrar, se emite ordinul de deconectare, acesta transmitandu-se colegilor de la Distributie, care In functie de numarul ordinelor Intocmesc echipele ce vor efectua debransarea. Actiunea de deconectare nu este zilnica, este In functie de alte presiuni pe care Sucursala de Distributie le are (avarii, verificari la contoare). Noi nu rulam In fiecare noapte ordinele de deconectare, ci o data pe saptamana”, ne-a declarat Dinu Lungu, directorul de la “Electrica” – Agentia de Furnizare a Energiei Electrice Braila.

* Brailenii sunt sfatuiti sa-si achite din timp facturile la electricitate *

Directorul AFFE Braila ii Indeamna pe cei care stiu ca au doua facturi neachitate sa-si plateasca de urgenta datoriile, pentru a nu deveni rau-platnici, motiv pentru care vor fi debransati.

“In cazul In care nu-si platesc datoriile, nici dupa cele 15 zile, respectivele familii, pentru a mai avea din nou electricitate, trebuie sa ia totul de la zero din punctul de vedere al autorizarilor si formalitatilor. Ei vor fi obligati sa achite suma datorata, la care se adauga serviciul de deconectare-reconectare, care atinge valoarea de 200 lei, dar se si constituie o garantie de rau-platnic. Banii pentru deconectare-conectare pe care Ii Incasam de la clienti sunt transferati catre echipele de la Distributie, pentru ca ei au acces la contoare. Faptul ca suma ce trebuie platita pentru refurnizarea energiei electrice este mare constituie un motiv pentru care fenomenul de Intrerupere pentru rau-plata nu este Ingrijorator, cel putin In acest moment”, a precizat Dinu Lungu, care Ii sfatuieste pe clientii lor sa faca In asa fel Incat sa nu ajunga In situatia de rau-platnic, pentru ca toate aceste servicii costa destul de mult comparativ cu suma restanta.

Comentarii

comentariu

banner-INF

About the Author

-