Published On: joi, Noi 8th, 2012

Podul de la Brailita va fi finalizat in aprilie 2013

Share This
Tags

* Daca unele proiecte de modernizare si realibitare a municipiului au prins contur, unele fiind finalizate in vara acestui an, podul de la brailita pe care circula trambaiul nu a fost terminat * Potrivit edilului Simionescu, podul va fi terminat in luna aprilie 2013 *

Cu toate ca o serie de lucrari de modernizare a orasului au fost finalizate in cursul acestui an, fie ca a fost sau nu la termenul stabilit, nu putem spune acelasi lucru si despre podul de la Brailita, pe care circula tramvaiul, termenul de finalizare fiind luna iunie 2012.

In urma cu aproximativ 5 luni, in ceea ce priveste adoptarea unei solutii pentru consolidarea podului de la Brailita, pe care se afla calea de rulare a tramvaiului, Iuliana Neagu, directorul Directiei de Strategii, Programe si Proiecte de Dezvoltare, Relatii Internationale din cadrul Primariei Braila, preciza, ca, in momentul in care au fost demarate lucrarile la acest pod, a existat un semn de intrebare legat de rezistenta structurii podului.

„Am fost anuntati cu privire la problemele care au aparut la pod, s-a solicitat prezenta expertului care a facut expertiza la pod si a proiectantului, dupa care acestia au prezentat doua variante de consolidare a podului de la Brailita. Expertii care au intocmit documentatia au refacut expertiza tehnica la infrastructura podului. In clipa in care s-au demarat lucrarile la acest pod, am fost avertizati ca infrastructura s-ar putea sa nu tina, motiv pentru care am solicitat prezenta expertilor. Acestia, dupa ce au facut toate demersurile, au facut sondaje, verificari, au efectuat inca o data studiul geo la pod, au prezentat doua solutii care ar putea fi aplicate pentru consolidarea podului. Aceste variante presupun: montarea unor piloni mai mici, de jur-imprejurul pilonilor actuali, sau montarea de piloni mai mari, dar nu este vorba de inlocuirea vechilor piloni, dar tot solutii de consolidare sunt si aceste variante. Indiferent de varianta pentru care se va opta, se respecta solutia tehnica de consolidare, insa ramane sa vedem care dintre cele doua variante este mai buna atat din punct de vedere financiar, cat si din punct de vedere tehnic pentru ceea ce se intampla in acest moment la pod. Acum este mult prea devreme sa vorbim despre o suplimentare financiara a lucrarilor, atat timp cat nu avem o evaluare financiara pe niciuna din cele doua variante. Fiind vorba de un proiect european, nici nu ma gandesc sa suplimentez lucrarile”, a declarat Iuliana Neagu, adaugand ca in cazul in care se constata ca este un pericol in ceea ce priveste circulatia tramvaiului pe pod, primarul impreuna cu o comisie de experti vor purta discutii in vederea stabilirii unei solutii cat mai agreabile.

Legat de acest subiect delicat, seful Inspectoratului Judetean in Constructii, Daniel Mitrofan, spunea ca: „Solutia aleasa pentru consolidarea podului nu s-a stabilit inca. Aceasta problema este strict a proiectantului si momentan se lucreaza la implementarea unei solutii cat mai favorabile pentru consolidarea podului”.

* Lucrarile la podul de la brailita vor fi terminate in aprilie 2013 *

Totodata, primarul Aurel Simionescu a declarat ca in acest moment se lucreaza la partea de turnare a stalpilor de fier beton, acestia fiind 12 la numar.

“In momentul in care vor termina de realizat stalpii, se va veni cu o foreza cu care se va sapa un fel de groapa. Aici se va turna beton mai moale si se vor monta pe rand cei 12 piloni. Dupa aceea, muncitorii vor realiza un palier de beton, urmand sa-l compreseze. In ceea ce priveste partea de grinzi, in momentul de fata au fost aduse o parte dintre acestea, ele fiind depozitate in apropierea podului de la Brailita. Eu am purtat o serie de discutii cu angajatii sI mi-au spus ca totul se va desfasura fara niciun fel de probleme. Au termen de finalizare al lucrarilor luna aprilie 2013. Sper sa nu aiba deficiente in terminarea acestui proiect, mai ales ca timpul de afara este unul pe care se poate turna beton”, a zis primarul Aurel Simionescu.

De mentionat este faptul ca proiectul „Modernizarea si reabilitarea Caii Galati, pe tronsonul cuprins intre B-dul Dorobantilor si strada Mircea Malaieru, colt cu strada Costache Negruzzi” avea ca data de finalizare 30 martie 2012, lucrarile fiind demarate pe 31 decembrie 2010. Valoarea totala a proiectului initial se ridica la suma de 10.204.769,60 lei, din care 2.115.251,80 lei reprezinta contributia Primariei Braila, 6.632.579,14 lei acorda Uniunea Europeana si 1.456.938,66 lei provin de la Guvernul Romaniei.

Comentarii

comentariu

banner-INF

About the Author

-