Published On: lun, Noi 19th, 2012

Gara CFR Braila va avea o noua infatisare

Share This
Tags

* Obiectivul principal urmarit in cadrul acestui proiect este acela modernizare a statiei de cale ferata braila pentru aducerea acesteia la cerintele standardelor europene, prin imbunatatirea serviciilor pentru calatori, precum si adaptarea la normele privind persoanele cu mobilitate redusa *

Mai sunt sase luni de zile si gara CFR Braila va fi reabilitata si modernizata in totalitate. Lucrarile se desfasoara conform graficului stabilit inaintea inceperii proiectului.

Potrivit conducerii Companiei Nationale de Cai Ferate “CFR” SA, liniile de cai ferate 1 si 2 sunt montate integral, mai putin pe zona tunelului pietonal, zona pe care se va lucra la linia de contact. Linia de cale ferata nr. 1 se poate da in functiune in aproximativ 15 zile, dupa finalizarea liniei de contact. Montarea definitiva a liniei de contact pentru liniile 1 si 2 este programata pentru sfârsitul lunii noiembrie (conform graficului de lucrari). Linia de cale ferata 2 este montata integral, mai putin zona tunelului pietonal unde se va monta dupa amplasarea podului provizoriu. Linia 2 se poate deschide pentru circulatia trenurilor de calatori numai dupa finalizarea lucrarilor la peronul intermediar (intre liniile 2 si 3) si la copertina aferenta acestui peron (programate a se finaliza la inceputul lunii iunie, conform graficului). Liniile 3 si 4 se inchid dupa deschiderea liniei 1 pentru circulatia trenurilor. Reabilitarea liniei 3 se va finaliza in luna mai 2013. Deschiderea pentru circulatia trenurilor pe linia 3 si 4 va avea loc dupa aceasta data. Primirea si expedierea trenurilor de calatori se va face pe liniile 1 si 5, iar trecerea trenurilor de marfa se va realiza pe liniile 5 si 6.

“Prin realizarea lucrarilor propuse in proiect, in statie vor putea fi primite sau expediate simultan trei trenuri de calatori, iar faptul ca accesul la peronul lat se va face denivelat (prin pasajul pietonal) va asigura un grad sporit de siguranta a calatorilor. Pentru persoanele cu dizabilitati, accesul la peronul intermediar se va face cu ajutorul lifturilor montate la intrarile in tunelul pietonal. Copertinele prevazute la peroane, precum si sistemul adecvat de iluminare vor permite deplasarea in siguranta a publicului calator pe peroane si prin tunel. Totodata, copertinele asigura conditii optime de asteptare a trenurilor de calatori, chiar daca afara sunt conditii meteorologice defavorabile. Prin lucrarile prevazute la specialitatea telecomunicatii feroviare, publicul calator de pe peroane va fi informat in timp util in legatura cu circulatia trenurilor de calatori atât prin intermediul panourilor de afisaj de peron cu ceas, cât si prin intermediul sistemului de avizare (difuzoare) proiectat. Totodata, se va asigura si securitatea calatorilor prin montarea de instalatii de supraveghere video a peroanelor”, ne-a declarat, in exclusivitate, Roberta Catanescu, specialist relatii publice in cadrul Companiei Nationale „CFR” SA.

*Cladirea CFR, recompartimentata in totalitate*

In scopul unei bune functionari a serviciilor statiei, s-a impus o redistribuire si redimensionare a spatiilor existente. Astfel, s-a realizat o separare a spatiilor comerciale fata de spatiile destinate exploatarii feroviare. Spatiile destinate publicului cuprind zona holului central (corpB) si o parte importanta a parterului (corp C, spre Bucuresti). In tronsonul dinspre Galati (corp A), se vor amenaja birouri si spatii tehnice pentru exploatare feroviara (spatii tehnice, infrastructura, calatori).

Holul central face legatura intre spatiul urban exterior si peroanele liniilor de cale ferata. In holul central, se vor amplasa puncte de informare, automate pentru vânzarea biletelor, automate pentru bauturi si alimente, se vor amenaja spatii comerciale, spatii de asteptare, spatii pentru casele de bilete,informatii si relatii cu publicul.

“Concentrarea activitatilor comerciale in tronsonul dinspre Bucuresti se impune in zona respectiva datorita concentrarii fluxurilor de calatori (pasaj pietonal existent, acces la pasarela orasului) si spatiului exterior ce permite amenajari favorabile. In aceasta zona rezervata activitatilor comerciale, se vor atribui diverse destinatii spatiilor existente la parter, fast-food, papetarie, florarie. Lucrarile la cladire se vor finaliza, conform graficului asumat de antreprenor, in luna iunie 2013. Sala de asteptare propriu-zisa se reduce ca suprafata, principalul spatiu de asteptare fiind amenajat in holul central, in zona caselor de bilete si zona tip cafenea”, a spus Roberta Catanescu.

Reamintim ca beneficiarul proiectului este Compania Nationala de Cai Ferate „CFR” SA, iar valoarea totala a proiectului este de 156.402.557 de lei. Din aceasta suma, contributia Uniunii Europene este de 86.707.299 lei si cea a bugetului de stat de 69.695.258 lei, iar termenul de finalizare a executiei lucrarilor este luna mai 2013.

Comentarii

comentariu

banner-INF

About the Author

-