Published On: mar, Noi 6th, 2012

Apa trece, pagubele raman, a scazut numarul navelor care intra in portul Braila

Share This
Tags

* Numarul navelor care trec prin portul Braila este in scadere comparativ cu anul trecut * Galatenii se plang ca bate vantul prin porturile Galati si Braila *

In ceea ce priveste numarul navelor care tranziteaza cele doua porturi aflate pe malul Dunarii, acesta este in scadere comparativ cu anul precedent. Din declaratiile capitanului sef al portului Braila, Vladut Branza, reiese ca numarul navelor care intra in portul brailean este in scadere cu 20% fata de anul trecut. “La momentul de fata sunt cinci nave maritime in port la operare, chiar trei sunt la incarcare transport de produse de cariera, insa  la navele maritime anul acesta avem pana in prezent un numar de 207 fata de 250 anul trecut. Numarul navelor fluviale, 5577 anul trecut si 5325 anul acesta.”, a precizat Vladut Branza.“ Traficul de marfuri prin cele doua porturi a scazut la zece la suta comparativ cu volumul traficului inregistrat inainte de 1989, principalele motive fiind declinul economic al oraselor, cat si ale judetelor, dar si numarul mare de taxe pe care trebuie sa le plateasca comandantii de nava sau armatorii care doresc sa isi transporte marfurile prin aceste porturi.” a declarat presedintele IMM-urilor din Galati, Marian Filimon. “ La ora actuala, in opinia mea, sunt trei institutii ale statului care paraziteaza activitatea Dunarii si care sunt supradimensionate din punct de vedere al cheltuielilor de personal si al costurilor si care au inventat tot felul de taxe care sunt sufocante si care se fac venituri la bugetul de stat. Este vorba de taxa de canal, taxa de pilotaj, taxa de manevra portuara, taxa acvatoriu, taxa minimala de port, taxa de salupa, taxa de coordonare si dirijare trafic. In portul de la Galati bate vantul si este o mare sarbatoare cand acosteaza cateva nave”, a mai declarat Filimon. Acesta a precizat ca o solutie care ar trebui luata in calcul pentru revigorarea traficului este reducerea numarului de taxe, astfel incat porturile sa poata fi atractive si sa poata “concura” cu portul Constanta.

Comentarii

comentariu

About the Author

-