Published On: lun, Oct 22nd, 2012

Lectii de zbor pentru pasionati

Share This
Tags

* Survolarea pamantului iti da o senzatie de neimaginat * Pasionatii unui astfel de sport se pot prezenta la Aeroclubul “Aerial Club” Vadeni unde pot lua lectii de zbor *

Daca in decursul vietii considerati ca a-ti facut destule lucruri interesante, va mai dam o idee. Este vorba de zborul la inaltimi relativ mici. Dar in cazul in care nu sunteti in relatii bune cu inaltimea, mai bine a-ti renunta la idee, pentru ca poate deveni riscant.

Insa pentru cei care nu au astfel de probleme, va informam ca puteti lua ore de zbor de la Aeroclubul “Aerial Club” Vadeni. Aici va asteapta piloti profesionisti, pregatiti sa va ajute la efectuarea orele de zbor ce trebuie efectuate pentru a deveni pilot.

Dupa cum ne-a precizat pilotul Cristian Deceanu, in functie de aeronava aleasa, cei interesati si pasionati de acest sport trebuie sa stie ca pentru un motodeltaplan este necesar un numar de 25 de ore de zbor, iar pentru un avion ultrausor este nevoie de minim 40 de ore de zbor.

“Materia teoretica se preda la Aeroclubul <Aerial Club> Vadeni, iar in functie de disponibilitate si conditiile meteo scoala poate dura intre 2 si 6 luni. In urma scolarizarii se obtine un brevet de pilot ULM, brevet ce permite zborul doar de agrement. Aici se pot invata zboruri cu toate tipurile de aparate ultrausoare nemototrizate si motorizate. Se pot efectua zboruri de agrement, publicitare, fotografiere aeriana. Prin aparatele detinute de Aeroclubul <Aerial Club> Vadeni este si avionul de tip AN 2, unul dintre cele mai vechi aeronave, dar inca mereu actual. AN 2 este biplanul care a fost construit in cel mai mare numar de unitati, fiind cel mai longeviv avion ce exista actualmente pe planeta, este foarte robust si poate efectua foarte multe misiuni, asa cum sunt in general aparatele de zbor rusesti”, a precizat Cristian Deceanu.

* Navele de la club sunt usor de manevrat *

In cazul in care nu stiati, aparatele ultrausoare sunt cele care cantaresc pana la 475 kg si sunt folosite numai pentru agrement si distractie. Teoretic, cu ele nu este permisa desfasurarea niciunei activitati comerciale. Motodeltaplanul este considerat cel mai usor aparat de manuit si este numit motocicleta aerului. El decoleaza si aterizeaza pe suprafete normale, iar croaziera este in jur de 80 – 90 km/h, are o autonomie de 4 ore, dar in functie de capacitatea motorului el poate ajunge la o inaltime de 3.000 metri. Dar nu ai ce cauta la o astfel de inaltime pentru ca dureaza foarte mult si se consuma mult combustibil. De preferat este sa se atinga 500 – 700 – 1000 metri, pentru ca nu sunt nici turbulente foarte puternice. In toata tara sunt foarte multe aerodromuri si astfel s-a infiintat o mare comunitate si se face turism aerian. Carburantul cu care sunt alimentate aceste aparate este benzina de la PECO, fie cea de 95, fie cea 98. Insa la unele avioane care au motor in 2 timpi mai este necesar si ulei. Pentru o persoana care vrea sa devina pilot si sa detina propriul avion, maestii aerului sustin ca este nevoie de o investitie destul de maricica, dar se merita. Astfel, ca sa obtineti o licenta de zbor este nevoie de o investitie initiala de aproximativ 4.000 – 5.000 de euro. Aceasta licenta o poate obtine in doar cateva luni, dar este valabila toata viata. Costurile de avion depind de dorinta pilotului, in ceea ce priveste modelul aeronavei pe care vrea sa o cumpere, valoare ce se incadreaza intre 30.000 euro, cel mai slabut avion din punct de vedere tehnic, si 150.000 euro unul mai dotat, complex.

Elena Coman

Comentarii

comentariu

About the Author

-