Published On: mie, Oct 17th, 2012

Gara CFR Braila in totala schimbare

Share This
Tags

* Lucrarile de modernizare a Garii CFR Braila sunt in plina desfasurare, actiune care era asteptata de ani buni de localnicii urbei noastre * Angajatii firmei constructoare au avut ceva probleme la inceput, cauza principala fiind conditiile meteo de anul trecut, insa acum decurge la parametri normali * Peste 156 de milioane de lei au fost alocate catre Companiei Nationale de Cai Ferate „CFR” SA pentru ca imobilul Garii CFR Braila sa capete un aspect mult mai placut, fiind reabititate si caile ferate, peroanele *

In sfarsit, urbea noastra incepe sa prinda culoare. Printre zonele care au intrat in modernizare este si Gara CFR, a carei cladiri se afla pana de curand in stare deplorabila. Daca la inceput se anunta demararea lucrarilor in iarna lui 2011, din cauza conditiilor meteorologice nefavorabile de la acea vreme, firma constructoare a decis ca modernizarea sa inceapa din primavara. De asemenea, la acea vreme s-a stabilit ca peste 31 de milioane lei sa fie acordati pentru reabilitarea garii, insa in urma cu aproximativ o luna s-a decis majorarea sprijinului financiar. Astfel, s-a ajuns la suma de 156.402.557 lei.

Modernizarea statiei de la Braila este inclusa in acelasi proiect cu alte statii de cale ferata, precum ar fi: Slatina, Râmnicu Vâlcea, Resita Sud, Zalau, Bistrita Nasaud, Giurgiu Oras, Slobozia Veche, Calarasi Sud, Botosani, Piatra Neamt, Vaslui, Sf. Gheorghe, Pitesti.

Dupa ce in martie au fost demolate mai multe anexe de langa gara, printre care si cea de langa podul pietonal de peste liniile ferate, acum aproape ca s-a finalizat partea dreapta a cladirii, dinspre sediul Politiei Transporturilor. Culorile alese pentru cladirea garii sunt rosu aprins combinat cu galben.

Liniile ferate 1 si 2 au fost scoase in totalitate, trenurile circulând doar pe liniile 3 si 4. Totodata, pentru ca urcarea si coborarea calatorilor sa se faca in conditii normale, intre cele doua linii ferate s-a realizat un peron. In momentul de fata, sinele pentru linia 1 au fost montate, urmand a se face acelasi lucru si-n cazul luniei 2. Primele camere reabilitate sunt birourile de informatii si sala de asteptare a calatorilor, iar iIncinta garii a fost impartita in doua pentru ca modernizarea sa se poata face etapizat.

Sursa de finantare provine de la Comisia Europeana, care acorda fonduri nerambursabile, în proportie de 69,25 la suta, si de la Guvernul României, care contribuie cu fonduri de la bugetul de stat, în proportie de 30,75 la suta.

Lucrarile de modernizare au drept scop îmbunatatirea conditiilor de exploatare a statiilor si asigurarea serviciilor pentru calatori conform standardelor europene, care prevad urmatoarele lucrari: consolidarea cladirii de calatori; recompartimentarea spatiilor cladirii de calatori; refacerea finisajelor interioare si exterioare; refacerea peroanelor, copertinelor, tunel pietonal/treceri la nivel; refacerea dispozitivului de linii; refacerea completa a instalatiilor sanitare, electrice, termice si de telecomunicatii; sistematizarea pietei garii.

Potrivit reprezentantilor Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, prin Programul Operational Sectorial Transport, s-a demarat acest proiect, pe langa altele, fiind vorba despre „Modernizarea statiilor de cale ferata Piatra Neamt, Botosani, Vaslui, Braila” – „Lot 4 – Modernizarea statiei CF Braila”.

Potrivit datelor inscriptionate pe panoul informativ din apropierea cladirii ce va fi reabilitata, beneficiarul proiectului este Compania Nationala de Cai Ferate „CFR” SA, iar valoarea totala a proiectului atingând suma de 156.402.557 de lei. Din aceasta suma, contributia Uniunii Europene este de 86.707.299 lei si cea a bugetului de stat de 69.695.258 lei, iar termenul de finalizare a executiei lucrarilor este luna mai 2013.

* Scurt istoric al statiei CFR Braila *

Gara CFR Braila este situata pe Magistrala 700 (Bucuresti-Urziceni-Galati) si are in spate o istorie de mai bine de 100 de ani, statia datând inca din anul 1872. De atunci si pana in prezent statia s-a tot transformat astfel ca in acum Braila dispune de o cladire a garii construita in anii ’70, pe atunci fiind una din cele mai moderne gari ale Romaniei, un triaj de marfa cu 10 linii, dintre care sapte fiind electrificate, si inca trei destinate traficului de calatori, o cocoasa pentru manevrarea vagoanelor si o platforma pentru descarcarea marfurilor, dar si linii construite special pentru aprovizionarea principalelor depozite si fabrici brailene, care din pacate majoritatea acestora ajungând ruine.

In prezent, traficul feroviar din zona Brailei este foarte scazut, in zilele bune daca trec 6 – 7 marfare. in urma cu 20 de ani existau multe marfare care asteptau sa intre in Braila. Vremurile actuale nu sunt avantajoase traficului feroviar, existand un numar redus de trenuri destinate calatoriilor, cu vagoane putine.

Comentarii

comentariu

About the Author

-