Published On: mie, Sep 19th, 2012

Telefonul Copilului

Share This
Tags

*Ministerul Muncii si Asociatia Telefonul Copilului colaboreaza in continuare intr-un mod placut

Numarul 116.111 este numar unic european de asistenta pentru copii la care oricine poate semnala nereguli, probleme legate de copii, abuzuri. Telefonul Copilului a devenit functional la nivelul intregii tari din octombrie 2008, Romania fiind a treia tara din Uniunea Europeana care a introdus aceasta linie telefonica.

Cei care au apelat la Telefonul Copilului au fost persoane care solicitau cazuri de violenta, persoane care solicitau informatii cu privire la plasamentul in familia extinsa, programul “A doua sansa”, centrele de zi, posibilitatea de a face donatii si diverse alte aspecte.

In urma datelor facute publice de Ministerul Muncii in perioada 21 noiembrie 2001- 31 iulie 2012 au apelat la Telefonul Copilului 179.577 de persoane. Dupa situatiile semnalate 38.358 de cazuri au necesitat interventia institutiilor abilitate. In alte 9522 de apeluri au fost denuntate cazuri de abuzuri impotriva copiilor, 6492 au fost parinti in dificultate care au cerut ajutor, 5710 persoane au solicitat ajutor juridic, 3869 au dorit consiliere psihologica, 2990 de familii si-au exprimat dorinta de a infia copii, 2723 si-au aratat interesul de a deveni asistenti maternali, 880 de familii s-au aratat dispuse sa ia copii acasa de sarbatori, 777 au semnalat probleme educationale, 569 de familii aflatein situatii de risc au dorit institutionalizarea temporara si 542 de mame au cerut informatii in legatura cu centrele maternale.

Serviciile oferite de Telefonul Copilului sunt de informare si consiliere cu privire la drepturile copilului, indrumare catre institutiile care pot oferi ajutorul necesar, urmarirea modului de solutionare a cazurilor, monitorizarea respectarii drepturilor copilului. Linia si-a inceput activitatea in anul 2001 odata cu lansarea de catre Autoritatea Nationala pentru Protectia Copilului si Adoptie a campaniilor publice de constientizare privind prevenirea abandonului si institutionalizarii copiilor din Romania percum “Casa de copii nu e acasa”, si a fost finantata in cadrul programelor Phare 2001 si 2002. Numarul mare de apeluri si cazuistica diversa au dus la transformarea liniei telefonie speciale in serviiu permanent si la preluarea lui de la Autoritatea Nationala pentru Protectia Drepturilor Copilului catre Asociatia Telefonul Copilului infiintata in 2006.

Comentarii

comentariu

About the Author

-