Published On: Soare, Sep 9th, 2012
Fără categorie | By admin

Braicar profita de naivitatea calatorilor pentru a-i amenda

Share This
Tags

* Angajatii Braicar SA dau amenzi calatorilor fara bilet in conditiile in care nu toate statiile de autobuz au tonomat de bilete *

In statia de autobuz de la Gospodina nu exista niciun tonomat de bilete Braicar. Mai mult, nici chioscurile si magazinele din jur nu au la vanzare mult ravnitele bilete. Cu toate astea angajatii Braicar nu se sfiesc sa aplice o amenda si o mustrare ca la carte. Daca s-ar respecta cadrul legal, astfel incat fiecare statie de autobuz sa fie dotata cu tonomat, atunci poate nu ar mai exista nici calatori fara bilet.

In conditiile in care nu exista tonomate de bilete in statiile de autobuz angajatii isi permit sa amendeze oamenii care nu au bilete.

Poate, daca ar exista aceste tonomate, Braicar SA nu ar mai avea datorii catre Electrica.

Daniel C. a fost dat jos noaptea trecuta din autobuzul care circula pe traseul 5. Nu avea bilet pentru ca, dupa cum am mentionat, la Gospodina nu exista tonomat de bilete. Tanarul a fost dat jos din autobuz impreuna cu alte 4 persoane, in timp ce o gasca de tineri, mai inchisi la culoare au fost lasati sa-si continue drumul, “stiu eu ca ii cunosc si au legitimatie”, a declarat controlorul.

Dupa ce a fost legitimat de catre Politia Locala, tanarul a fost avertizat ca va primi acasa un proces verbal, iar controlorul l-a sfatuit pe brailean sa-si cumpere un bilet pe care sa-l poarte mereu in portofel deoarece “este normal sa nu existe tonomate in fiecare statie de autobuz”.

Aceleasi declaratii le-am primit si de la conducerea SC. Braicar.S.A cand i-am intrebat despre modul de comercializare al biletelor. Acestia sustin cu vehementa ca “cine este cinstit trebuie sa aiba mereu un bilet la el” si ca “numai cei care nu vor sa plateasca nu au bilet”. Un cetatean care stie ca nu are de unde sa isi procure bilet in zona in care locuieste, trebuie sa aiba ca principla grija sa isi cumpere din timp cate 3 sau mai multe bilete pe care sa le aiba la el, dupa parerea celor de la Braicar. In afara argumentului “normalitatii” de a nu gasi bilete in fiecare statie, angajatii au declarat cu stupoare ca nici in viitor nu se vor lua masuri pentru rezolvarea acestei probleme. Daca nu vom avea niciodata posibilitatea de a ne procura biletele de calatorie in fiecare statie pentru ca nu este “economic”, nici amenzile aplicate cetatenilor aflati in aceste situatii nu sunt nici morale, nici legale. Mai mult decat atat, o scuza invocata pentru lipsa tonomatelor sau a magazinelor din unele zone este faptul ca nu in toate cartierele exista un flux mare de calatori.

Primarul municipiului Braila spune ca aceste aspecte nu sunt  treaba muncipalitatii si ca este alegerea dansilor in ce puncte sa isi distribuie biletele. “Este o certitudine ca nu vor exista tonomate in fiecare statie”, a declarat Simionescu. Acesta le-a sugerat celor de la Braicar sa creeze posibilitatea procurarii biletelor de la conducatorul vehiculului pentru ca astfel sa nu mai existe “scuza” ca unele persoane nu au de unde sa isi procure bilet.

Pana cand cetatenii se vor trezi la realitate si vor ataca in instanta amenzile date de Braicar, societatea continua sa profite de naivitatea calatorilor.

Comentarii

comentariu

banner-INF

About the Author

-