Published On: mie, Iul 18th, 2012

Pietarii sub presiunea retail-urilor

Share This
Tags

Produsele romanesti inaccesibile pentru buzunarele brailenilor

Noua fata a Complexul Comercial Microhala este pe placul locuitorilor din cele doua cartiere, Obor si Hipodrom, spre deceptia pietarilor care se plang ca oamenii prefera preturile mici in detrimentul produselor romanesti si al profitului lor.

Spatiul comercial a fost reamenajat, in 2011, dupa ce a fost semnat un contract de inchiriere cu Ilie Paraschiv, proprietarul locatiei unde a functionat pana nu demult vechiul Complex Comercial Microhala. Reabilitarea si reamenajarea au fost posibile cu ajutorul fondurilor europene, dar s-au folosit bani si din fondurile publice.

Aici s-au deschis doua supermarket-uri, unul apartinand celui de-al doilea retail din lume, Carrefour, de origine franceza, iar celalalt face parte din binecunoscutul retail Penny. Supermarket-ul Carrefour Market din Braila are un spatiu de vanzare de aproximativ 500 mp, unde au fost amenajate 5 case de marcat, fiind deservit de o echipa formata din 50 de angajati.

Aceasta schimbare la fata a Complexului este salutata de catre locuitorii zonei, care sunt multumiti de paleta de produse si servicii, cat si de preturile si reducerile acordate de catre aceste supermarketuri. “Imi place faptul ca am acces la multe produse, acceptabile ca pret si calitate. Vin in fiecare zi si fac aici cumparaturi. Are si un aspect mai frumos fata de cel vechi, e mai civilizat. Iti este drag sa vii.”, a declarat Ioan Hritcu, un brailean intre doua varste, ce tocmai iesea din supermarket-ul Carrefour, incarcat cu doua sacose. O femeie impreuna cu fetita dansei ne spune: “Eu ma bucur ca nu trebuie sa mai fiu nevoita sa merg pana la Carrefour-ul cel mare, in Varsatura. Mereu imi faceam cumparaturile acolo. Dar va dati seama cat de obositor este sa vin de la munca si sa fac un astfel de ocol.”

Reporterii InfoBraila au stat de vorba si cu pietarii despre concurenta care a aparut si ameninta sa acapareze cumparatorii, fiind presati astfel de nesiguranta financiara. Vor renunta acesti oameni care s-au ocupat o viata intrega de agricultura si si-au comercializat singuri produsele prin piete?

Doamna Marica Iulian, sta la taraba si vinde produse autentic romanesti, dupa spusele dansei. “Adevarat e ca nu prea mai e lumea asa de dornica sa ne ia produsele, mai mereu se duc in supermarket. Incercam si noi sa taiem din preturi cat se poate, mai si dam tot ce e bun si romanesc, dar trebuie sa mancam si noi o paine, avem cheltuieli, facturi.”. “Nu ne convine deloc. De cand au facut si deschis astea doua magazine, lumea nu mai cumpara de la noi. Mai sunt unii care au ramas fideli, dar cum banul conteaza si nu calitatea… Ce sa-i faci? Nu sunt constienti cate chimicale au. De ce cred ei ca se vand mai ieftin?” sunt marturisirile unui pietar ce parca astepta de multa vreme sa fie chestionat pe aceasta tema.

Cele doua supermarket-uri nou deschise impart lumea in doua. Astfel pe de-o parte, comerciantii nu credeau ca lumea va incepe sa ocoleasca tarabele pline de legume si fructe proaspete aduse din propriile gradini, iar la polul opus, locuitorii apreciaza accesibilitatea, confortul si vor sa economiseasca in buzunar fiecare leu muncit pentru a supravietui taxelor, creditelor si facturilor tot mai numeroase si mai mari.

Alexandra Barbu

Comentarii

comentariu

banner-INF

About the Author

-