Published On: Soare, Iul 1st, 2012

Jocurile copilariei sunt cele pe care nu le uiti niciodata. Top 10 jocuri pentru copii

Share This
Tags

*Inca pastrezi in memorie zilele in care toti prietenii se jucau in fata sau in spatele blocului si tipau cat puteau de tare

Daca vrei ca micutul tau sa traiasca aceeasi experienta frumoasa, iata zece dintre cele mai populare jocuri pe care nu le va uita niciodata:

1. Tara, tara vrem ostasi! – La acest joc participa doua echipe, cu un numar care poate varia intre cinci si zece copii. Cele doua echipe se aseaza fata in fata, la o distanta destul de mare una fata de cealalta. O echipa incepe jocul spunand: “Tara, tara, vrem ostasi!”, iar cealalta raspunde: “Pe cine?”, dupa care este ales unul dintre membrii echipei adverse si i se striga numele.

Cel ales trebuie sa alerge cu putere si sa incerce sa rupa randurile formate ca un zid de echipa adversa (jucatorii formeaza zidul cetatii prinzandu-se de maini si tinandu-se cu putere). Daca cel ales reuseste sa rupa zidul, se intoarce la echipa lui si ia un “prizonier” din echipa adversa, iar daca nu reuseste, trebuie sa ramana in echipa adversa. Echipa castigatoare este cea care aduna cat mai multi ostasi.

2. Ratele si vanatorii – In cadrul jocului avem doi vanatori si mai multe rate. Vanatorii trebuie sa stea la cativa metri distanta intre ei, iar ratele la mijloc, intre cei doi. Vanatorii au misiunea de a-i “vana” pe copiii care joaca rolul ratustelor, aruncand cu mingea in ei. Daca sunt atinse, ratele trebuie sa iasa din joc.

Mingea poate fi lansata si cu piciorul, iar fiecare “vanat” are dreptul la trei vieti. Daca una dintre rate reuseste sa prinda de trei ori mingea, atunci ea poate lua locul unui vanator. Ultima “rata” ramasa este “vanatul” castigator.

3. Sticluta cu otrava – Pentru a juca acest joc, trebuie sa se stranga cat mai multi copii. Unul dintre ei este ales “sef”, iar acela spune “sticluta, sticluta cu…” (de exemplu: cu apa). Daca zice “sticluta, sticluta cu otrava”, atunci toti copiii trebuie sa fuga, iar cel care nu este prins este noul “sef”.

4. Sotronul – Se deseneaza pe trotuar, cu ajutorul cretei, “un omulet” numerotat din cap pana in picioare, pe care jucatorii trebuie sa sara intr-un picior. Se arunca o pietricica la fiecare numar in parte, iar pietricica trebuie luata inapoi cand se ajunge la casuta respectiva. Jucatorii nu au voie sa cada sau sa puna piciorul jos.

5. Baba oarba – Participantii la joc se aseaza in cerc. Conducatorul alege un copil pe care il leaga la ochi si il invarte, iar acesta trebuie sa ghiceasca pe cine a prins. Se continua jocul cu urmatorul copil.

6. Ursul doarme si viseaza – Copiii canta: “Ursul doarme si viseaza/ Ca papucii lui danseaza,/ Ce sa-i dam noi de mancare?/ Lapte dulce sau cafea?/ Sa prinda pe cineva.” Spre finalul cantecului, Ursul se trezeste si incearca sa recunoasca un jucator, pipaindu-l. Daca ghiceste, cei doi isi inverseaza rolurile: jucatorul devine Urs, iar Ursul se transforma brusc in jucator.

7. Da sau Nu – In cadrul jocului se pune o intrebare la care participantii nu pot sa raspunda cu “da” si “nu”. Daca fac acest lucru, ei primesc o pedeapsa. De exemplu, daca cineva intreaba “Ai fost la bunici?”, raspunsul trebuie sa fie “Am fost”.

8. 1, 2, 3 la perete stai! – Jocul se poate juca si in doi, dar cu cat sunt mai multi participanti, cu atat jocul este mai competitiv. Conducatorul sta cu fata la perete/zid, in timp ce restul participantilor sunt la 4-5 metri in spatele lui, aliniati. Scopul este sa ajunga la perete si astfel sa ia locul conducatorul jocului.

Persoana de la perete sta cu fata la zid si spune “1, 2, 3 la perete stai!” dupa care se intoarce spre participanti. Participantii trebuie sa se deplaseze cat mai repede spre zid atunci cand conducatorul jocului este cu spatele. Daca acesta vede vreun participant miscandu-se cand se intoarce cu fata de la perete, il pedepseste si-l intorce inapoi cu diverse masuri: “un pas de urias”, “un pas de pitic”, “o mamaliga rasucita”. Primul care ajunge la perete ii ia locul conducatorului de joc.

9. Mima – Jocul trebuie sa aiba un coordonator care sa spuna unuia dintre copii un cuvant. El trebuie sa transmita colegilor sai cuvantul fara a rosti nici un sunet,doar folosindu-si mimica, gesturile si miscarile.

10. Postasul – Unul dintre copii trebuie sa joace rolul postasului si sa aduca “o scrisoare” altui participant. Cel care a primit scrisoarea trebuie sa spuna de cine a fost trimisa, orientandu-se dupa indicatiile pe care i le-a dat postasul si sa-i faca pe ceilalti sa ghiceasca despre ce meserie este vorba.

Comentarii

comentariu

banner-INF

About the Author

-