Published On: mie, Mai 9th, 2012

De astazi incep evaluarile-pilot pentru clasele a II-a, a IV-a si a VI-a

Share This
Tags

Conform metodologiei aprobate de catre Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, evaluarile-pilot pentru elevii care au absolvit clasele a II-a, a IV-a si a VI-a se vor desfasura in intervalul 9-23 mai.

Astfel, autoritatile din domeniu au stabilit ca din esantionul-pilot sa faca parte 86 de scoli pentru clasa a II-a, 136 pentru clasa a IV-a si 86 de scoli pentru clasa a VI-a. Evaluarea la Clasa a IV-a va avea loc chiar astazi, 9 mai, la clasa a VI-a in 16 mai, iar la clasa a II-a pe 22-23 mai.

Esantionul a fost realizat de catre Centrul National de Evaluare si Examinare (CNEE), astfel incât fiecare tip de evaluare sa fie administrata in unitati de invatamânt distincte, pilotarea vizând instrumentele de evaluare si procedurile de organizare a acestor evaluari.

Testele care vor fi administrate, precum si baremele de corectare aferente sunt elaborate de catre Centrul National de Evaluare si Examinare. La clasa a II-a, acestea contin doua sectiuni, prima vizand competentele de receptare-producere a mesajelor, iar a doua competente de matematica.

Rezultatele obtinute la evaluarea competentelor fundamentale la finalul clasei a II-a sunt valorificate prin elaborarea planurilor individualizate de invatare, consemnarea lor in portofoliul educational al elevului, respectiv informarea parintilor/ tutorilor legal instituiti asupra stadiului formarii si dezvoltarii competentelor evaluate.

Evaluarea elevilor la finalul clasei a IV-a va include disciplinele limba româna, limba materna, pentru elevii care studiaza in limbile minoritatilor nationale si matematica. Evaluarea nu se finalizeaza printr-o nota sau printr-un calificativ sumativ.

Rezultatele evaluarii fiecarui test contribuie la realizarea unui scor mediu national al performantelor elevilor pe competentele fundamentale si sunt utilizate de CNEE pentru realizarea unor studii si cercetari de diagnoza a sistemului de invatamânt primar.

Evaluarea elevilor la finalul clasei a VI-a are ca scop optimizarea invatarii, elaborarea planurilor individualizate de invatare si preorientarea scolara catre un anumit tip de liceu. Testele contin doua sectiuni corespunzatoare probelor transdisciplinare evaluate, respectiv limba si comunicare si matematica si stiinte.

Comentarii

comentariu

banner-INF

About the Author

-