Published On: joi, Apr 12th, 2012

Locurile de parcare, vesnica problema a orasenilor

Share This
Tags

Desi prin programul “Rabla” Guvernul a “adunat” de pe strazi sute de mii de masini vechi, problema locurilor de parcare ramane una extrem de stringenta, desi in prezent investitia intr-un autovehicul este considerata de multi una cel putin neinspirata, avand in vedere infrastructura rutiera si costurile combustibilului.

Astfel, potrivit datelor prezentate de primarul Aurel Simionescu, in municipiul Braila sunt aproximativ 80.000 de autovehicule si numai 4.000 de locuri de parcare. Si asta, in conditiile in care anual se amenajeaza cateva sute de locuri de parcare noi.

“In legatura cu aceasta va fi o discutie permanenta, pentru ca nu sunt locuri suficiente de parcare. Locurile de parcare trebuiesc dublate, ca si numar, pentru ca cetateanul are un loc de parcare la rezidenta, acasa, undeva la bloc, la curte, si vrea un loc de parcare la locul de munca sau, ma rog, unde are el la un moment dat o treaba, ca-i banca, ca este institutie de asigurari, ca este magazin, restaurant etc. Si atunci, cu certitudine, noi nu avem suficiente locuri de parcare, in Romania in general nu avem”, a precizat edilul Brailei.

Mai mult, in conditiile in care planurile de proiectare din perioada comunista au fost facute in asa fel incat strazile sa preia un trafic de cel mult cateva mii de masini, capitalismul a venit cu modernizari, dar si cu problema locurilor de parcare insuficiente. Astfel ca autoritatile se vad neputincioase in fata situatiei de fapt, si anume strazile foarte inguste care se gasesc in cartiere, si care nu mai pot si largite pentru a permite amenajarea de parcari, pentru ca nu mai exista spatiu suplimentar.

“Am facut si in anii trecuti, am facut si acum in primavara cateva locuri de parcare, 20-30 de masini, cate incap. Dar strazile, cu mici exceptii, nu le putem largi. Astea sunt strazile, cu certitudine Calarasiul, de la Primarie si pana in Piata Traian, sau Calea Galati din Piata Traian in continuare, nu poate fi largita. Si atunci oamenii vor sa-si aseze masinile cat mai aproape de locul unde au treaba si de aici toata povestea”, a explicat Aurel Simionescu in cadrul conferintei de presa saptamanale.

Asadar, situatia blocajelor de trafic si a parcatului in loc nepermis este una care se regaseste la tot pasul, in conditiile in care in municipiu raportul loc de parcare-autovehicule este de 1:20, motiv pentru care este greu de reglementat cand anume o masina parcata creeaza o situatie de blocaj de trafic intr-atat de grava incat sa necesite ridicarea sa. Dupa cum considera si primarul Brailei, “e greu de apreciat in ce moment se blocheaza sau nu se blocheaza circulatia, din ce moment acel blocaj a devenit unul extrem de important pentru trafic”.

“Astazi cred ca sunt in jur de 4000 de locuri de parcare. Cam 80000 de masini sunt in oras in momentul de fata, dar sunt multi cetateni care au in curti garaje, deci nu am discutat despre lucrurile astea, mi-e greu sa spun acum cate sunt. Dar sunt putine locuri din acestea amenajate, sa spunem, in momentul de fata. De-asta in fiecare an mai punem 200-300-500-700 de locuri de parcare. Ceea ce dorim sa facem e ca in fiecare an sa mai adaugam, dar adaugarea se face in mod deosebit pe locurile de parcare de rezidenta si nu pe locurile de parcare de trafic”, sustine Aurel Simionescu.

O alta problema pe care o ridica la nivelul Brailei constructorii de parcari este legata de compozitia solului, a carui stabilitate nu permite oriunde amenajarea de astfel de spatii.

“Pentru parcari, chiar si supraterane, trebuie sa existe locul pe care sa construiesti, iar pentru subterane, terenul Brailei este unul extrem de capricios, este un teren cu loess, cu multe lucruri greu de manipulat”, a explicat Simionescu pentru jurnalisti.

Comentarii

comentariu

banner-INF

About the Author

-