Published On: mie, Feb 29th, 2012

55% dintre absolventi nu au job

Share This
Tags

Peste 50% dintre elevii si studentii care isi incheie studiile intra in somaj sau inactivitate, arata un studiu al Blocului National Sindical (BNS).

Mai mult de jumatate dintre elevii si studentii care isi sincheie studiile intra in somaj sau inactivitate, ceea ce evidentiaza slaba corelare dintre sistemul educational si necesitatile de pe piata muncii.

Astfel, 37% dintre ei intra in somaj, 18% intra in inactivitate, si 45% gasesc un loc de munca.

Potrivit aceluiasi studiu, 10% din populatia ocupata nu si-a pastrat locul de munca in 2011, o pondere in crestere fata de anii precedenti, de la 8% in 2009 si 7% in 2010. Dintre cei 10%, aproximativ un sfert (2,4%) si-au schimbat locul de munca, in timp ce trei sferturi au intrat in somaj sau inactivitate.

A crescut si probabilitatea ca o persoana ocupata sa intre in somaj sau inactivitate, de la 3,3% in 2010 la 7,7% in 2011. Aceasta este o reflectare a crizei, dar si a politicilor din sectorul public si privat de restructurare pe seama reducerii personalului.

Aceasta probabilitate va avea un impact negativ pe parcursul anului 2012 asupra cheltuielilor bugetare de asistenta sociala.

Cele mai vulnerabile categorii pentru a intra in somaj sau inactivitate sunt, persoanele cu educatie scazuta (probabilitatea este de trei ori mai mare pentru cei cu educatie scazuta decat pentru celelalte categorii de educatie), persoanele din mediul rural (probabilitatea este de patru ori mai mare in mediul rural decat urban), angajati cu regim de lucru temporar (probabilitatea este de sase ori mai mare pentru acestia decat pentru angajatii cu regim de lucru permanent), dar si angajatii din agricultura, tranzacti imobiliare si constructii.

Surprinzator pentru un an agricol bun, 20% din salariatii din agricultura au intrat in somaj sau inactivitate in 2011.

Studiul a fost efectuat pe un esantion format din 4.471 de persoane, in perioada septembrie-decembrie 2011.

Comentarii

comentariu

banner-INF

About the Author

-