Published On: mar, Ian 17th, 2012

Magneziul, aliat in lupta impotriva accidentelor vasculare

Share This
Tags

Rezultatele unui studiu realizat de cercetatorii de la Institutul Karolinska din Suedia fac inconjurul lumii zilele acestea. Oamenii de stiinta au demonstrat ca persoanele care au consumat alimente bogate in magneziu au sanse mai mici de a suferi accidente vasculare. Astfel, cercetatorii au ajuns la concluzia ca 100 de miligrame de magneziu suplimentar dozei necesare zilnice pot reduce riscul de accident vascular cerebral ischemic.
Magneziul, ca si componenta esentiala in buna functionare a organismului, este indispensabil in alimentatia zilnica a omului. El ajuta la functionarea eficienta a sistemului nervos, a creierului, dar si a muschilor cardiaci. Acesta este absorbit in organism din alimentele pe care noi le consumam zi de zi, ceea ce inseamna ca varietatea lor este importanta in asigurarea aportului necesar activitatilor cotidiene. Daca ar fi sa analizam o alimentatie de sub 2000 de calori/zi,  am  constata ca este aproape imposibil sa se asigure necesarul zilnic de magneziu, motiv pentru care este utila folosirea unor suplimente alimentare. Pentru a ne bucura din plin de proprietatile curative ale magneziului, fiecare persoana ar trebui sa consume zilnic 5 feluri de fructe si legume. Bineinteles ca idealul nu se potriveste cu realul, astfel ca puteti gasi magneziul in alimente precum seminte, zarzavaturi, legume verzi, banane, sfecla rosie, curmale, spanac, fasole etc, care sunt mult mai la indemana. De pe lista produselor cu continut de magneziu nu puteau lipsi dulciurile de tipul ciocolatei amarui, cu lapte; migdalele uscate sau untul de arahide, care, pe langa faptul ca ne “indulcesc” ziua, contribuie si la buna functionare a organismului nostru. Trebuie precizat insa ca substantele diuretice si alcoolul sunt nocive magneziului, deoarece sporesc volumul eliminarilor urinare.
Pe lista beneficiilor mai putem adauga intarirea reactiilor de aparare a organismului la infectii, reglarea echilibrului calcic, preintampinarea atacurilor de cord. Lista poate continua, dar ne oprim aici, nu inainte de a mai adauga rolul energizant si calmant al acestuia pe de o parte, iar pe de alta parte al combinatiei de calciu-magneziu.
Asadar, nu avem decat de castigat de pe urma unei alimentatii sanatoase si a unui stil echilibrat de viata. Cu alte cuvinte, un consum zilnic de 400 mg magneziu/barbati si 300 mg/ femei este remediul natural cu efecte dintre cele mai bune in prevenirea riscului producerii accidentelor vasculare cerebrale. (I.P)

Comentarii

comentariu

About the Author

-