Published On: Soare, Noi 27th, 2011

Masini versus pietoni

Share This
Tags

Cu varianta “masini versus masini”. Si, m-am intrebat, daca nu este valabila si reciproca, adica “pietoni versus masini”? Ce credeti?! Gandind, insa, ca din confruntarea masina-pieton, intotdeauna cel pagubit este al doilea, consider ca valabil titlul prezentei.

Dincolo de aerul usor glumet, este de remarcat faptul ca asemenea confruntari se produc din ce in ce mai des. Masinile, nu numai ca se considera stapane absolute pe partea carosabila, dar au ajuns de nu recunosc acea minima prioritate a pietonilor pe “zebra”.

Masinile, in obraznicia lor cea nemasurata, isi etaleaza, cu infatuare, sutele de cai-putere, isi incordeaza muschii turatiilor extreme, se imbatoseaza umflandu-si caroseriile de zeci si sute de tone, cer, cu impertinenta, sa li se recunoasca superioritatea pe drumurile publice. {n marea lor neobrazare calca, la propriu, peste cadavre, chit ca au fost, la vremea lor, pietoni sau ocupanti ai altor “bolizi”, mai prapaditi la capitolele “Cai-putere”, “turatie” sau “masa corporala”.

De aia ma uit si zic, edilii braileni, convinsi de superioritatea masinii, luand in considerare ca numeric bolizii soselelor tind sa egaleze numarul prapaditilor de pietoni, au purces la masuri de extindere a spatiilor destinate rulajului auto, in dauna trotuarelor pentru ceilalti participanti la trafic. Asa s-a intamplat pe Grivitei, patru benzi auto si juma’ de metru pietonal.

Era cat pe ce sa ramana, exact la fel (jumatate de metru de trotuar) si pe Calarasi. Cineva, proiectant, edil ori constructor, vazand, la fata locului, cam cat mai ramanea din generosul de trotuar, facandu-i-se, probabil, mila, a mai subtiat din parcari, redand traficului pietonal inca juma’  de metru.

Acum, zic si eu, masina-masina, ca o dorim cu totii, da’ sa aiba si ea bunul-simt de a-si mai reduce din gabarit. Nu-i asa?!

Jenica Chiriac

Comentarii

comentariu

banner-INF

About the Author

-