Published On: vin, Aug 12th, 2011

Transportatorii particulari de calatori din Braila vor fi scosi de pe piata

Share This
Tags

* in cateva luni, autoritatile locale isi vor face propriul serviciu de transport * acesta va detine autobuze, microbuze si chiar taxiuri si va fi orientat spre variante nepoluante 

In cateva luni, poate chiar pana la finele acestui an, autoritatile brailene vor infiinta un serviciu public de transport de calatori care va asigura serviciile de profil atat pe raza municipiului, cat si pe rutele judetene. Edilii considera ca fiind un serviciu de interes public, transportul public trebuie asigurat de autoritatile administratiei locale si nu de privati, care azi scot masinile pe traseu, maine nu, dupa cum au chef sau dupa cum e vremea.

Alesii locali iau in calcul, in aceasta ecuatie, si numeroasele reclamatii inregistrate de-a lungul timpului la adresa trasportatorilor privati, care nu respectau traseele, nu respectau orarul, nu dadeau bilete, nu ieseau pe traseu daca erau nameti, foloseau masini in stare tehnica necorespunzatoare, inghesuiau clientii la maximum, etc. masura ii vizeaza nu doar pe transportatorii de tip maxi-taxi, ci si pe cei care fac taximetrie.

Presedintele Consiliului Judetean Braila, Gheorghe Bunea Stancu, a anuntat astazi ca decizia asupra proiectului revenirii la monopolul administratiei locale asupra trasportului public a fost luata: “Eu sunt hotarat sa intram intr-o normalitate. Eu nu vreau sa desfiintez pe nimeni. Noi dorim sa avem un transport municipal si judetean al administratiei, deci eu nu vreau sa desfiintam pe nimeni. Noi facem statii de biogaz, trecem pe energie verde si vor beneficia si cetatenii municipiului de astfel de statii. Nu o sa facem astfel de statii in toate comunele, ca nu avem cum, ele trebuie sa fie acreditate, dar in municipiu vor exista patru – cinci puncte unde se vor alimenta masinile cu acest biogaz purificat si nu mai consumam carburat conventional. Noi probabil ca vom avea taxiuri verzi, vom avea microbuze verzi, daca nu o sa ramanem pe autobuze. Ele vin dotate din fabrica, vor fi si tramvaie noi, ca acestea pe care le-am folosit pana acum au cateva zeci de ani si incercam sa le obtinem cu bani putini. V-am spus ca exista mai multe alternative de lucru in acest sens, am avut chiar ieri o discutie cu un ministru secretar de stat pe aceasta problema, privind posibile surse de finantare.

Noi nu suntem impotriva concurentei, dar atata timp cat transportul public, in general, in Romanaia si in Europa, este al municipalitatii sau al orasului, este un fel de monopol”.

Stancu a precizat ca spera ca in cateva luni sa fie perfectat acest proiect.

Comentarii

comentariu

banner-INF

About the Author

-