Published On: joi, Aug 18th, 2011

Podul de la Braila poate fi construit cu banii Uniunii Europene

Share This
Tags

Recent, autoritatile din Braila si Tulcea au declarat ca exista posibilitatea ca podul Braila- Smardan sa fie construit in viitorul apropiat. Gheorghe Bunea Stancu, presedintele  Consiliului Judetean Braila afirma ca nu a abadonat ideea construirii acestui podului, pentru care exista solutii de finantare.

Proiectul podului peste Dunare a fost realizat in 2001 de un institut din Japonia, la solicitarea guvernului Nastase. De un deceniu, autoritatile din Bucuresti, Braila si Tulcea, poarta discutii privind investitiile necesare realizarii proiectului. Pana de curand, Ministerul Transporturilor a refuzat sa se implice in finantarea podului, considerandu-l prea scump si nefezabil. Dat fiind refuzul ministerului, Gheorghe Bunea Stancu a avut initiativa ca investitia sa treaca in sfera interesului regional. Japonezii au estimat costurile construirii podului de la Braila la peste 300 milioane de dolari. Expertii in lucrari de acest gen sustin ca investitia ar costa de cateva ori mai mult si din acest motiv ar fi nerealista. In pofida acestor estimari, proiectul a revenit in atentia autoritatilor odata cu lansarea Strategiei Uniunii Europene a Zonei Dunarii.

Zona Braila – Galati – Tulcea are circa 1.300.000 locuitori si un mare potential economic. In urma unui studiu geologic, s-a constatat ca nisipul amestecat cu conglomerat din aval de Braila este favorabil fundarii podului, cu precizarea ca se gaseste la adancimea de aproximativ 30 m, ceea ce impune sapaturi de peste 35 m. Dimensiunile fluviului impun si necesitatea unei deschideri principale a podului de 920 m, si o latime a gabaritului maritim de trecere de peste 200 m. Podul va avea o lugime de 2540 metri si patru benzi de circulatie.

Comentarii

comentariu

About the Author

-