Published On: mie, Iul 13th, 2011

Pilotii braileni deplang moartea mentorului lor, Mircea Toader

Share This
Tags

Pilotul mort în accidentul aviatic petrecut în judeţul Prahova este brailean. Mircea Toader născandu-se la Măraşu in urma cu 58 de ani. In cei 40 de cariera, pilotul brailean a fost mentorul a sute de piloti, el avand reputatia de cel mai bun intructor din Romania. Pilotii braileni care l-au cunoscut sunt socati de disparitia acestuia. “Din pacate, ne despartim de un alt aviator de comandorul Mircea Toader, un pilot pe care eu l-am cunoscut in 1978, la Focsani, in calitatea mea de elev atunci si a lui de pilot instructor la Scoala de Ofiteri de Aviatie. Ne despartim cu regrete normale in astfel de cazuri, ramanand cu amintirea celui care a fost un pilot de exceptie, un pilot care avea mai multe tipuri arme, un pilot care pe parcursul activitatii sale deosebite, cu un numar de 3000 de ore de zbor la activ. A fost pus in multe situatii speciale, cazuri speciale, cum le numim noi a stiut sa pe rezolve.Un accident aproape asemanator la avut in urma cu un an si ceva, undeva in Delta Dunarii, cu un avion ultra usor, tot asa la o evolutie, aproape la aterizare.  Sunt cazuri si cazuri, din pacate pe acesta nu a mai putut sa-l mai rezolve, decolarea a fost fara aterizare. Acum este alaturi de alti renumiti piloti din aviatia, sigur este o mare pierdere si pentru comandorul Victor . Sa speram ca bunul Dumnezeu v-a avea grija de amandoi asa cum se cuvine, pe Victor sa-l tina in viata iar pe Mircea sa-l primeasca in Gradina Raiului sau ceresc”, a declarat Marian Covache.
“Da, Domnul Mircea, nu pot sa spun decat ca a fost un om exceptional si intradevar este o tragedie ca s-a stins, situatia in care esti obigat la varsta lui  sa te mai apuci de zboruri, inseamna ca deja nu ne mai recunoastem valorile, era firesc ca la varsta lui sa stea linistit,     sa aiba grija de nepoti si nu sa se duca sa scoata cativa bani in plus.
Era un om cu foarte mare experienta, tragedia vine si din faptul ca asemena un om creste si se educa si ajunge la o activitatea profesionala foarte greu, nu sunt oameni care se plimba de colo colo, sunt oameni care sunt stabili , care si-au dorit-o inca din copilarie. Eu nu am auzit niciodata un copil pe strada care sa zica avion cu motor fa-ma si pe mine aviator”, spune fostul pilot Constantin “Bebi” Mihaila.
Pilotul Frunză Dumitru este pilot, promotia 1979. Despre Mircea Toader povesteste: “L-am cunoscut pe Mircea Toader in aprilie 1977, cand era proaspat instructor la aerodromul de la Focsani. Facea parte  din mai multi instructori tineri care fusesera promovati ca instructori, cu 2 ani inainte. Am zburat impreuna, deci nu l-am avut instructor, dar in schimb l-am cunoscut foarte bine, era un om foarte echilibrat, un om care ii placea pictura, un om caruia ia placut zborul, probabil si faptul ca in momentul in care a iesit din armata el a incercat sa zboare in continuare, a zburat in continuare.Ultima data l-am vazut si m-am intalnit cu el la mitingul de la Vadeni, stiam ca zboara la Galati, el zbura oriunde si cu orice. Altceva, nu mai e nimic de spus cand s-a intamplat o chestie deasta. Multi dintre colegii nostri s-au dus, nici nu au apucat, au plecat de tineri sau au iesit la pensie sau au continua sa zboare, multi dintre iei iarasi au mai plecat, asta este viata si asta este,este pacat, deoarece era un om de o sensibilitate foarte rara, un om foarte respectos, un om de casa care nu stia decat sa munceasca.Eu nu cred ca nevoia de bani la impins sa piloteze in continuare, sa te urci, sa mai faci un zbor, doua pentru tine, de placere.  Cateodata visezi si noapte ca mai zbori, poate amandoua au contribuit la ceea ce sa intamplat,nevoia de bani si faptul ca ii placea sa zboare, deci el zbura tot timpul. Probabil ca au contribuit amandoua, dorinta de a zbura inaitea dorintelor materiale,desi si asta a ajuns ca pilotii sa aiba un salariu mai mic decat cei de la santierul naval sau decat cei de la CFR, sunt oameni care au zburat o viata intreaga”.

Comentarii

comentariu

About the Author

-