Published On: joi, Iun 9th, 2011

Campanie de prevenire a delicvenţei juvenile, la Centrul pentru Educaţie Incluzivă

Share This
Tags

Poliţiştii de la Compartimentul Analiza şi Prevenirea Criminalităţii, din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Brăila, împreună cu cadrele didactice de la Centrul pentru Educaţie Incluzivă, au organizat o activitate de prevenire a delincvenţei juvenile şi a victimizării minorilor, grupul ţintă fiind elevii cu cerinţe educative speciale. Activitatea face parte din Programul local de prevenire a delincvenţei juvenile şi a victimizării minorilor desfăşurat de Inspectoratul de Poliţie Judeţean Brăila.

„Temele dezbătute au fost prevenirea comportamentelor violente în şcoală şi în afara acesteia, identificarea consecinţelor în cazul săvârşirii unor fapte antisociale, prevenirea consumului de droguri şi plante etnobotanice, exploatarea prin muncă a copiilor şi prevenirea traficului de fiinţe umane.

Copiii au înţeles ce înseamnă o conduită violentă şi care sunt riscurile la care este expusă, în primul rând, victima unui astfel de comportament. Poliţiştii le-au explicat copiilor că până şi adresarea de injurii constituie o formă de violenţă verbală care, dacă nu este gestionată corect, poate degenera în acte de violenţă fizică. Având în vedere particularităţile copiilor cu cerinţe educative speciale, poliţiştii au insistat asupra prevenirii comportamentelor violente, pornind de la premisa că, în general, o serie de tulburări de comportament se grefează pe deficienţa de intelect.

Elevii au stabilit împreună cu poliţiştii de ce este important ca fiecare cetăţean să respecte normele morale şi sociale, dar, mai ales, legile. Dacă în cazul încălcării regulilor morale şi sociale, sancţiunea vine din partea celorlalţi indivizi care pot să dezaprobe şi chiar să marginalizeze o astfel de persoană, atunci când este vorba despre încălcarea legilor, sancţiunea vine din partea autorităţilor statului, iar pedepsele sunt dintre cele mai aspre, în funcţie de infracţiunea săvârşită. Pentru a înţelege mai bine, copiii au identificat împreună cu poliţiştii atât o serie de comportamente acceptabile din punct de vedere social şi legal, cât şi comportamente indezirabile, sancţionate de lege, stabilind pentru fiecare dintre acestea din urmă, riscurile şi gradul de periculozitate”, se arată într-un comunicat dat publicităţii.

Participanţii au adresat întrebări referitoare la consecinţele consumului de droguri sau a substanţelor etnobotanice si au aflat care sunt efectele imediate ale consumului acestora: alterarea tuturor funcţiilor psihice, manifestată prin halucinaţii vizuale şi auditive; percepţie distorsionată; dezechilibru emoţional; slăbirea cenzurii; comportamente aberante etc., insistând asupra faptului că, în cazul consumului de alcool, droguri şi substanţe etnobotanice, grupul de prieteni are un rol decisiv. În plus, există riscul afilierii cu uşurinţă cu persoane cunoscute de puţin timp, care manifestă intenţii maliţioase sau chiar potenţial infracţional.

„Pornind de la acelaşi fond al discriminării afective şi cognitive reduse, elevilor le-au fost explicate de ce trebuie să anunţe, în permanenţă, când şi unde se deplasează, şi le-a fost recomandat să evite locurile de plimbare izolate, să ignore persoanele necunoscute care încearcă să le câştige încrederea şi să nu răspundă provocărilor venite din partea lor.

Având în vedere trăsăturile de personalitate care prezintă anumite vulnerabilităţi, dar, mai ales, aviditate afectivă, uneori, chiar printr-un anumit tip de agresivitate, care nu are decât rolul de a atrage atenţia asupra propriei persoane, copiii cu cerinţe educative speciale pot fi victime sigure ale persoanelor rău intenţionate. Din aceste considerente, poliţiştii i-au învăţat ce trebuie să facă şi cum trebuie să reacţioneze în cazul în care s-ar afla într-o astfel de situaţie” se mai arată în comunicat.

Comentarii

comentariu

banner-INF

About the Author

-