Published On: joi, Mai 12th, 2011

“Nu prea vad cu ochi buni ca au trecut 7-8 luni de cand sunt manager si nu pot sa-mi fac schema, nu pot sa-mi fac organigrama”

Share This
Tags

* managerul teatrului, Mircea Bodolan, reclama ca desi a incercat de 3 ori sa obtina aprobarea pentru un nou regulement si o noua organigrama a  institutiei, este pasat sistematic de catre Primarie, fara niciun fel de explicatii * Bodolan spune ca fara aceste documente, nu poate sa managerieze teatrul

Managerul teatrului “Maria Filotti”, Mircea Bodolan, incepe sa se simta intr-un fel sabotat de Primaria municipiului, in conditiile in care incearca in zadar, de mai mult de o jumatate de an, sa obtina aprobare pentru noul regulement de functionare si noua organigrama a institutiei. Bodolan nu intelege de ce nu i se da o explicatie pentru faptul ca se tot amana  aprobarea acestor documente fara de care el nu poate sa-si puna in practica proiectul managerial. El se simte legat de maini si de picioare si gaseste ciudata toata aceasta situatie. In plus, Bodolan are impresia ca cei din Primarie nu inteleg ca statutul sau, ca manager, este cu totul altul decat acela al unui director si ca acum, el nu prea se mai subordoneaza municipalitatii: “Este o foarte mare diferenta intre directorat si manageriat, este cu totul si cu totul altceva. Managementul este o forma moderna, europeana, de conducere a unui teatru, insa in momentul in care schimbi numai in teorie forma de conducere, de administrare a lui, nu si aparatul, ai probleme. Eu degeaba sunt manager si nu director, daca nu se intelege la niciunul dintre niveluri asta. Nu inteleg nici oamenii cu care lucrez eu si pe care ar trebui sa-i pun la treaba, nu inteleg nici cei care m-au angajat pe mine. Ei nu realizeaza diferenta, <<Domnule, eu nu am numit un director care nu mi se subordoneaza si respecta niste directive, niste indicatii. Nu, managerul a venit cu un proiect pe care l-a negociat, angajatorul a aprobat proiectul asta, pentru ca proiectul a fost intocmit in functie de necesitatile pe care i le-a comunicat angajatorul, in baza proiectului aluia s-a negociat un contract de management si proiectul minimal, care se negociaza anual, iar managerul se obliga si este unic raspunzator pentru indeplinirea acelui contract anual minimal>>.

In momentul asta, activitatea managerului nu prea mai este subordonata cam nimanui, decat legii. El tot ce face trebuie sa faca in temeiul legii si urmarind acel proiect care i-a  fost aprobat. Deci de vreme ce ai aprobat printr-un contract ceva, nu mai trebuie sa discuti dupa aia!”.

Bodolan se simte “in aer” si spune ca nu mai intelege ce se doreste de la el, daca nu i se creeaza cadrul necesar pentru a manageria teatrul : “Ca managerul sa poata sa-si indeplineasca niste criterii pe care si le-a asumat, el are nevoie de un aparat. Aparatul trebuie aprobat. Ori, de vreme ce ti-ai asumat prin contract sa-i pui la dispozitie acest aparat si-i dai libertatea sa si-l intocmeasca, mai, nu prea vad cu ochi buni ca au trecut 7-8 luni de cand sunt manager si eu nu pot sa-mi fac schema, nu pot sa-mi fac organigrama, nu am un regulament aprobat, nu am niste fise ale postului, sunt in aer! Deci eu lucrez ca manager, dar lucrez cu o schema de pe vremea directoratului, cu niste fise ale postului si niste obligatii de pe vremea directoratului.

Sunt confuzii grave, am avut mult de suferit pentru ca o gramada de oameni, inclusiv din teatru, au trait cu impresia ca noul director-manager – ca ei nu fac diferenta – a venit aici ca sa schimbe lucurile, pentru ca mergeau prost, dar mergeau prost pentru ca nu ne convenea noua. Iar noul manager trebuie sa vina sa faca lucrurile asa cum vrem noi, ca doar asa merge bine. Nu intereseaza pe nimeni, ce contract  de management… nu, noi asa vrem, asa trebuie sa fie!Nu-i asa cum vrem noi, nu e bine, sa plece! Sincer, eu nu prea mai inteleg cum stau lucrurile, de ce am mai dat concurs, de ce am mai semnat un contract de management, cine m-a angajat de fapt, cine ma trage pe mine la raspundere, cui dau eu socoteala.. mai ales cand eu nu am nici cea mai mica posibilitate nici macar sa pun oamenii la munca. Replica este <<noi asa faceam pana acum!>>. Sunt niste lucruri ciudate si de-asta spun ca inca ma simt descoperit, pentru ca nu am ce-mi trebuie. In 7 luni de zile, de 3 ori am depus pana acum organigrama, regulamentul si nimic! Regulamentele imi permit mie sa elaborez o strategie foarte clara, iar organigrama imi da posibilitatea sa pun oamenii pe locul potrivit. In plus, noua organigrama imi creeaza posibilitatea de a mai angaja niste actori”.

Comentarii

comentariu

banner-INF

About the Author

-