Published On: lun, Mai 16th, 2011

“Actorii cu mare experienta din teatru au carente majore in dictie si impostatie”

Share This
Tags

* este nemultumirea managerului teatrului “Maria Filotti”, Mircea Bodolan * acesta care spuna ca actorii vorbesc “de parca ar avea prune in gura” * managerul crede ca falsa convingere ca ei sunt cei mai buni le face rau actorilor si-i impiedica sa evolueze profesional

Managerul teatrului  “Maria Filotti”, Mircea Bodolan, este nemultumit de faptul ca actorii pe care-i pastoreste au probleme grave de dictie si impostatie si ca nu sunt dispusi sa admita acest lucru si sa fie ajutati. Bodolan spune ca a propus, de bunacredinta, sa le aduca un specialist de prestigiu in acest domeniu ca sa faca training cu ei, insa actorii s-au considerat jigniti, pentru ca au senzatia ca ei sunt cei mai buni: “Lipsa de autoritate, lipsa de disciplina sunt o problema. Sunt o gramada de proaste obiceiuri impamantenite aici si ingrozitor de greu de eradicat, mentalitatile sunt cumplite si au fost construite, o spun cu toata responsabilitatea, se vede clar, au fost construite de oameni care au avut interes sa o cultive. Politica “divide et impera” e clara, este evidenta aici. Colectivul asta a fost dezbinat, oamenii au fost asmutiti unii impotriva altora de oameni dibaci, cu multa experienta in domeniul asta, cu foarte multa experienta, oameni carora aceasta metoda le-a mers prin mai multe teatre din tara. Din pacate, sufera teatrul brailean. Bineinteles ca tot ce a transpirat a propos de animozitatile astea si de fronda pe care o au mare parte dintre actori fata de management de aici vine, pentru ca refuza cu orice pret sa creada ca tot ce vreau sa fac eu este numai si numai in avantajul lor. Dar am neplacuta supriza sa aflu ca trebuie sa fiu foarte precaut, fiindca intotdeauna voi fi interpretat negativ, nu pozitiv, nu va recunoaste nimeni ca am facut ceva cu gandul la beneficiul lor.

Dau un exemplu: am constat carente majore la actorii cu mare experienta, carente majore in dictie si impostatie. Sunt doua calitati care se studiaza ani grei la scoala si care trebuie intretinute pe tot parcursul vietii. Actori buni si foarte buni ai acestui teatru au carente majore. In mintea mea – asa cum cunosc eu aceasta meserie, cum o practic eu si cum am invatat de la unii dintre cei mai mari maestri ai teatrului romanesc, recunoscuti pana astazi, Sanda Manu, Octavian Cotescu, Leopoldina Balanuta, Alexa Visarion, Adela Marculescu,

oameni grei in meserie, vorbesc de pedagogie in teatru – eu am crezut ca o propunere de genul asta: <<Domnule, am sa vorbesc cu doamna Olga Delia Mateescu, care este numele cel mai puternic in ceea ce priveste arta vorbirii in teatru si am convins-o pe doamna Olga Delia Mateescu sa vina sa faca niste wokshop-uri cu actorii teatrului “Maria Filotti” >>, va fi apreciata. In mintea mea, am crezut ca voi starni urale si ca reactia va fi “Uite, domnule, in sfarsit, se mai gandeste cineva si la noi!”, ca o sa tremure carnea pe ei, sa o soarba din ochi.

Ei, n-au stat asa lucrurile. Si am fost avertizat de oameni cu mai multa experienta ca mine: ”vezi ca o sa zica ca-i trimiti din nou la scoala!”. Asa a fost. Lasa, mai bine vorbim cu prune in gura! Ne-auzim noi intre noi! Jucam noi, pentru noi, ce public! Ce daca nu aude publicul ce-i spunem!

Am fost la festival, sa vad si eu spectacolul, am stat in sala. Aveam nevoie de traducator din romana in romana…

Deci e o problema, asta tine de mentalitate, pentru ca cei care le-au infipt in creier faptul ca sunt exceptionali nu s-au gandit la repercursiuni nicio clipa. Bineinteles ca si eu spun ca sunt buni si foarte buni, dar nu sunt si chiar daca asa ar fi, niciodata n-o sa le spun “sunteti cei mai buni”, pentru ca toate lucrurile astea se vor intoarce odata si odata impotriva mea. Din pacate, asta  nu s-a intors impotriva celor care au comis-o, ci se intorc impotriva mea. Convingerea ca ei, fiecare in parte, sunt cei mai buni la modul general, este devastatoare aici si faptul ca eu nu recunosc, ca nu dau niciun semn  de convingere privind acest lucru, ca nu ma inclin in fata acestui drapel aduce aceste animozitati. Cand aflu ca aceasta sala de patrimoniu are si oameni de patrimoniu in ea, ar trebui sa-mi ridic mainile… Lucrurile sunt grave din acest punct de vedere. Bineinteles insa ca toate astea sunt recuperabile”.

Comentarii

comentariu

banner-INF

About the Author

-