Published On: vin, Apr 29th, 2011

Pasajul subteran din Lacu Dulce se va face cand se vor termina de construit blocurile ANL

Share This
Tags

* pasajul subteran, care ar putea fi si suprateran, are drept scop asigurarea traversarii rapide a liniilor de cale ferata, fara a se mai sta la bariera

Primarul municipiului, Aurel Simionescu, a dat detalii despre fuctionalitatea posibilului pasaj subteran, programat a se realiza in cartierul Lacu Dulce. Intr-o conferinta de presa, Simionescu a explicat ca, de fapt, proiectul pasajului, care ar trebui sa asigure traversarea mai rapida a liniilor de ale ferata de catre masini, fara a fi nevoie sa se mai stea la bariera, este legat de extinderea cartierului ANL din Lacu Dulce: “Este un proiect pentru 2014-2020, pe care vrem sa il facem pe o formula de finantare europeana. Ne dorim sa-l terminam, ca proiect, pana in 2014 si in perioada mentionata sa poata fi finantat. Este vorba de dezvoltarea pe care o avem, ca proiect, in zona Lacu Dulce, cu toate blocurile ANL care vor fi in zona respectiva, sunt prevazute circa 1700 de apartamente ca si posibilitate, asta ne duce undeva spre 6.000 de oameni in zona respectiva. In acest context, ideea vizeaza o trecere subterana – sau supraterana, in functie de proiectul pe care il vom avea – ca sa nu se stea la bariera la calea ferata. Acolo este bariera pusa de foarte multe ori, se strange coada de masini si intr-o parte si in alta si se sta destul de mult la coada respectiva. Daca va fi un numar foarte mare de oameni care vor locui in Lacu Dulce acolo, sigur ca si traficul va fi mult mai mare”

Primarul a precizat ca, la momentul acesta, sunt in discutie trei posibile variante pentru amplasarea pasajului: “Sunt trei amplasamente in discutie, dar vom vedea ce spun proiectantii. Una este chiar in zona Barierei, dar intr-o forma din asta mai in diagonala, pentru ca este locul stramt acolo; mai este o varianta, in capatul cimitirului si una, la soseaua nationala veche, in spatele Spitalului Judetean. Eu le-am spus sa analizeze si o alta posibilitate, pentru ca daca ne extindem in zona aceea, putem sa incercam si racordul la podul care este facut peste calea ferata, sa facem iesire undeva pe Soseaua de centura si de acolo, pe pod. Este mai lunga distanta, e adevarat, dar vom vedea cum este mai bine. Acolo este o problema cu iesirea in soseaua nationala, acolo sunt probleme cu racordurile; in general, nu se doreste ca soseaua nationala sa intre direct pe drumuri laturalnice, ci numai din alte drumuri, cu statut judetean, communal, etc”.

Intrebat daca ideea pasajului a venit din proprie initiativa, sau a primit si semnale de la cetatenii din zona, edilul-sef a explicat: “Avem multe semnale de locatari, dar semnalele dumnealor va dati seama ca vizeaza interesul local al momentului. Noi am extins chestiunea si din momentul in care am inceput lucrarile de constructie in cartierul Lacu Dulce, prin  2002-2003, s-a pus problema unui astfel de pasaj”.

Comentarii

comentariu

About the Author

-