Published On: mie, Apr 27th, 2011

Anul trecut, Primaria Braila a primit 365 de sesizari de la asociatiile de proprietari

Share This
Tags

* cele mai multe solicitau sprijinul municipalitatii in vederea rezolvarii unor probleme economice sau de alta natura

In cursul anului 2010, la Primaria municipiului s-au inregistrat 365 de reclamatii si sesizari venite din partea asociatiilor de proprietari. Circa 20% dintre acestea au venit din partea conducerii asociatiilor, iar 80%, din partea proprietarilor de apartamente. Dintre aceste adrese, 81 au reprezentat solicitari de participare la examenele de atestare de administratori de condominium, iar prin 274 adrese se solicita sprijinul municipalitatii in vederea rezolvarii unor probleme.

Potrivit unui raport al primarului Aurel Simionescu, “s-a constatat ca cele mai multe dintre sesizarile semnalate de catre cetateni se refera la: * neefectuarea lucrarilor de hidroizolatii de catre asociatiile de proprietari * verificarea modului de repartizare a cheltuielilor de intretinere a condominiului * repartizarea eronata a cheltuielilor privind furnizarea agentului termic * perceperea unor penalitati mai mari decat maximul prevazut de lege * angajarea si/sau mentinerea in functie de catre conducerea asociatiei a unei persoane fizice in functia de administrator de condominiu fara atestat, obtinut in conditiile legii * lipsa de interes a conducerii asociatiei, precum si a administratorului cu privire la necesitatea repararii si intretinerii partilor de proprietate comuna.

Principalele dificultati intampinate in activitatea serviciului sunt legate de divizarea asociatiilor de proprietari, schimbarea permanenta a presedintilor, membrilor comitetului executiv si a administratorilor din structura organizatorica a asociatiei de proprietari determina o actualizare permanenta a bazei de date a asociatiilor de proprietari din municipiul Braila”.

Primaria si-a fixat ca obiectiv pentru anul 2011, pe acest domeniu, elaborarea unui Regulament privind organizarea si desfasurarea examenului de atestare a persoanelor fizice in vederea indeplinirii functiei de administrator de imobil si a unui Regulament privind contraventiile pentru asociatiile de proprietari, ce vor fi supuse spre aprobare in Consiliului Municipal Local.

In prezent, in municipiu functioneaza 848 asociatii de proprietari, persoane juridice autonome, nonprofit. In cadrul Serviciului Investitii si Indrumare Asociatii de Proprietari din Primarie, care este specializat in sprijinirea si indrumarea acestora, isi desfasoara activitatea doar 2 functionari publici.

Comentarii

comentariu

banner-INF

About the Author

-