Published On: Soare, Apr 17th, 2011

Actorii braileni considera ca primarul Aurel Simionescu este interesat mai mult de cantitate decat de calitate

Share This
Tags

* ei cer de urgenta evaluarea lui Mircea Bodoloan * “in aceste conditii, va solicitam un alt fel de interes fata de institutia teatrala braileana, printr-o evaluare corecta si urgenta a situatiei actuale”, spun actorii

Venirea la carma teatrului “Maria Filotti” din Braila a chitaristului Mircea Bodolan provoaca zilnic sincope in singura institutie de cultura din Braila. Primarul municipiului, Aurel Simionescu, a primit, in ultima perioada, mai multe reclamatii din partea unora dintre actorii teatrului “Maria Filotti”, care se plang de modul in care sunt tratati de directorul Bodolan. Simionescu a explicat, in cadrul unei conferinte de presa, ca au venit la el cativa dintre actori, “care mi-au spus o serie intreaga de lucruri vizavi de ce ar fi mai bine, ce n-ar fi  bine in toata povestea asta. Eu am avut de doua ori discutii cu toti actorii, sunt si prost platiti si va dati seama ca asta nu creaza nicio bucurie cuiva”. Edilul-sef a precizat insa ca actorii nu au avut cu totii o pozitie unitara, ci sunt si ei dezbinati, cand e vorba despre directorul Mircea Bodolan, despre care recunoste insa ca “este intr-o formula mai colerica”.

Infobraila se afla in posesia unui raspuns al actorilor, pe care il publicam in continuare: “Domnule Primar, Suntem consternati de declaratia pe care ati facut-o in conferinta de presa din 7 aprilie 2011 si ne vedem obligati sa va oferim, public, câteva lamuriri asupra situatiei Teatrului Maria Filotti .

Tensiunile intre manager si departamentul artistic nu sunt legate de dificultatile financiare, cu care ne confruntam astazi mai mult ca oricând, ci de o situatie extrem de grava, in opinia noastra, legata de modul in care este gândit si tratat actul artistic.

Artistul adevarat se bucura preponderent de creatia sa si este mai putin interesat de recompense. Isi doreste spectacole valoroase, care sa bucure sufletul publicului si intâlniri cu creatori de exceptie. Este o profesie in care invatam mereu, prin urmare avem nevoie de mentori si nu de impostori.

Pentru “civili”, oameni care doar au senzatia ca se pricep la teatru, ca si pentru dumneavoastra, in calitate de finantator, conteaza doar cantitatea. Cel putin asa lasati sa se inteleaga.

O lista de 10 proiecte ar putea deruta ratiunea evaluatorilor si prioritati mult mai importante pentru municipiul Braila v-ar determina sa considerati ca lucrurile merg, in sfârsit, bine.

Ceea ce este trist, este faptul ca inainte de noi, publicul a sanctionat deja schimbarile care ne-au intors cu 20 de ani inapoi : ignorarea regizorilor profesionisti si a spectacolelor valoroase, in favoarea amatorismului.

Teatrul din Braila si-a construit in timp imaginea unei institutii profesioniste, unde criteriile creativitate si inventivitate au contat cel mai mult.

In acest moment se pune accent doar pe bifarea unor asa-zise evenimente, de la un festival despre care nu scrie nimeni pâna la spectacole incropite, fara nici un criteriu estetic.

Deciziile actualului manager nu tin cont nici de Consiliul Artistic, fie el cu rol consultativ, nici de criteriile estetice ale unei personalitati din lumea teatrala, ci sunt doar ambitii personale care esueaza in experimente nedorite de colectivul artistic si de public.

Toate aceste situatii triste sunt potentate de o atitudine execrabila a managerului fata de creatori, fata de spectacolul produs si fata de public prin lipsa de respect, limbaj licentios, umilinte, amenintari, denigrari in public sau “punerea pe margine” a persoanelor incomode ca si prin tendinta de modificare a distributiilor si a scenografiei spectacolelor deja existente in repertoriu, programarea haotica a spectacolelor dupa criterii proprii sau eliminarea din repertoriu a unor spectacole valoroase din motive subiective, respectiv conflicte personale nejustificate.

In deciziile noului manager, arbitrariul, lipsa criteriului estetic, inabilitatea comunicarii au dus la izolarea acestuia atât in interiorul colectivului, cât si in lumea teatrala, Braila devenind o destinatie neagreabila pentru creatori.

In aceste conditii, va solicitam un alt fel de interes fata de institutia teatrala braileana, printr-o EVALUARE corecta si urgenta a situatiei actuale”.

Comentarii

comentariu

About the Author

-