Published On: joi, Feb 17th, 2011

Taximetristii braileni sunt nemultumiti de felul in care le sunt calculate impozitele si taxele

Share This
Tags

* ei cer sprijinul politicenilor locali

“Grupul de taximetristi particulari din Braila, persoane fizice autorizate (PFA), doreste a va aduca la cunostinta situatia foarte grea prin care trecem. Va aducem la cunostinta faptul ca statul roman, in relatia cu PFA, promoveaza o politica fiscala discriminatorie, in defavoarea noastra”, se arata intr-un memoriu pe care taximetristii braileni il adreseaza politicienilor locali, in speranta ca doleantele lor isi vor gasi solutii. “Suntem bagati cu totii in aceeasi oala, atunci cand e vorba de taxe si impozite. Spre deosebire de cei care isi desfasoara activitatea in piete, facand comert la tarabe, noi avem bani investiti in masini, investim in intretinerea lor cat le exloatam, urmand a strange banii pentru urmatoarea masina, ca sa ne putem desfasura activitatea mai departe. Noi in maxim 10 ani trebuie sa amortizam cheltuiala pe investitie si sa strangem bani pentru a reinvesti in alta masina, pentru a ne putea desfasura activitatea pe mai departe. Un calcul simplu arata ca noi trebuie sa punem 200 de lei pentru amortizarea cheltuielii si 200 de lei pentru reinvestitie lunar ( 200 X 12 luni = 2.400 de lei X 10 ani = 24.000 de lei). Urmand a vinde masina actuala, plus 24.000 de lei, nu stim daca putem cumpara alta masina noua, comparativ cu cei de la piata si nu numai, unde statul investeste in cumpararea si intretinerea tarabelor. Noi stim ca legile si ordonantele de urgenta trebuiesc respectate, dar si cei care care dau aceste legi trebuie sa inteleaga ca si noi trebuie sa traim, sa supravietuim! Este o anomalie sa ceri ca din 8.000 de lei sa contribuim cu 2.700 de lei anual la fondul de pensie. Se stie sau ar trebui sa se stie, ca din 8.000 de lei incasati 40% sunt destinati combustibilului, deci 3.200 de lei. Daca adunam:  2.700+3.200+2.400 X 2 (uzura si reinvestitia) = 10.700 de lei (fara a mai adauga banii cheltuiti pe reparatii, revizii etc.) Daca scadem: 8.000  – 10.700? E practic imposibil!

Se mai face o confuzie la declaratia de venit, unde la rubrica “venit brut estimat” de fapt acea suma reprezinta suma incasata (fond de rulare), din care se scad absolut toate cheltuielile ce se fac pentru a incasa aceasta suma. Apoi urmeaza rubrica “venit net estimat” dupa ce se scade suma cheltuita pentru a ne desfasura activitatea. De fapt acea suma reprezinta salariul nostru “brut” estimat. Din acea suma se scad: impozitul 16%, CAS si pensia (fondul de pensie). Venitul net reprezinta salariul ce il consum in familie, nu cu societatea.

Aparent, noi avem o munca usoara. Spunem “aparent” deoarece am ajuns sa stam 12-14 ore pe traseu in fiecare zi. Vara stam pe caldura torida in statii, unde inhalam noxe de la asfalt si esapamentul celor care sunt in trafic. Iarna suntem in asteptare si 2-3 ore, cand afara este ger, suntem obligati sa pornim motoarele pentru a ne incalzi, fapt care duce la un consum de combustibil mai mare. De fapt consumul creste pe timp de iarna si datorita strazilor, care nu sunt curatate la timp.

Reamintim ca pentru noi “taximetria” este singura noastra sursa de venit. Daca noi nu suntem lasati sa ne “gospodarim”, peste 3-4 ani vom ramane fara serviciu si cu masinile stricate. Oricum statul castiga de pe urma noastra 65-70% din accizele de la combustibil, plus 25% (TVA) din piese de schimb si reparatii.

Noi avem o propunere pentru a rezolva si datoriile la CAS, unde multi dintre noi suntem somati cu executari silite, desi nu am fost anuntati decat dupa 3-4 ani. De ce dupa 3-4 ani? Nu cumva sa fim penalizati? De ce nu am fost anuntati, asa cum ne anunta de la finante la inceput de an cat avem de platit pe trimestru precum si data scadenta? Noi propunem sa platim doua trimestre pe trimestru pentru o perioada de timp egala cu perioada neplatita.

Daca prin absurd am incasa 100 de lei pe zi, ceea ce este imposibil la Braila, si tot nu am iesi cu un castig din care sa putem plati tot ceea ce ni se impune.  Vom alatura acestui memoriu un calcul cu toate cheltuielile necesare acestor incasari pe o perioada de un an. Un an cu 260 de zile lucratoare. Vrem si noi zile de odihna (sambata, duminica). Noi nu avem concediu de odihna si nici medical. Revolutia a fost si pentru noi. Prin acest memoriu noi nu dorim a incita la revolta, ci dorim a incerca o rezolvare amiabila a situatiei”.

Comentarii

comentariu

banner-INF

About the Author

-