Published On: joi, Feb 10th, 2011

Noi reglementari pentru beneficiarii de venit minim garantat

Share This
Tags

* acestia trebuie sa depuna o noua cerere, pentru a primi in continuare acest tip de ajutor social * cine nu depune noile formulare pierde ajutorul social, incepand din luna martie

Primaria municipiului Braila anunta pe cei interesati ca, odata cu inceputul anului 2011, legislatia in domeniul asistentei sociale a suferit mai multe schimbari. Printre actele normative modificate se numara Legea 416 privind venitul minim garantat, precum si Legea nr. 277/2010, in care au fost introduse elemente noi, legate de alocatia pentru sustinerea familiei.

“Avand in vedere modificarile si completarile Legii 416/2001 privind venitul minim garantat, beneficiarii de ajutor social au obligatia sa completeze noul formular de cerere si declaraţie pe propria raspundere pana la data de 28 februarie 2011. Cererea trebuie insotita de adeverinte eliberate de Administratia Financiara a Primariei Municipiului Braila ( Piata Traian nr.14) si de Administratia Finantelor Publice a Municipiului ( Str.Brasoveni nr.36). Neindeplinirea acestei obligatii atrage suspendarea dreptului la ajutor social, incepand cu luna martie 2011. Directia de Asistenta Sociala nu va mai efectua plata pentru aceste prestatii, aceasta fiind preluata de Agentia Judeteana pentru Prestatii Sociale.

In ceea ce priveste actul normativ care se refera la alocatia pentru sustinerea familiei, respectiv Legea nr. 277/2010, familiile beneficiare vor depune cererea si declaratia pe propria raspundere privind componenta familiei si veniturile nete ( cerere tip ) realizate de membrii acesteia, precum si alte documente la Serviciul pentru Protectia si Promovarea Drepturilor Copilului, din cadrul Directiei de Asistenta Sociala.

Familiile ale caror venituri nete medii lunare pe membru de familie sunt pana in 370 lei pot beneficia de alocatie pentru sustinerea familiei. Dreptul de alocatie pentru sustinerea familie se acorda incepand cu luna inregistrarii / depunerii cererii.

In cazul in care intervin modificari cu privire la componenta familiei si/ sau a veniturilor realizate de membrii acesteia, titularul alocatiei are obligatia ca in termen de 10 zile sa comunice in scris Serviciul pentru Protectia si Promovarea Drepturilor Copilului modificarile intervenite”, se arata intr-un comunicat dat publicitatii.

Comentarii

comentariu

banner-INF

About the Author

-