Published On: lun, Feb 28th, 2011

Bancile din Braila sunt, in general, corecte cu clientii

Share This
Tags

*cel putin asta au constatat inspectorii de a Protectia Consumatorului, in urma unei verificari pe tema respectarii legislatiei privind incheierea noilor contracte de credit de consum, cu sau fara ipoteca 

* inspectorii au aplicat, totusi, 3 amenzi, in valoare de 35.000 lei

In perioada 25 ianuarie – 4 februarie 2011, Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor Braila a desfasurat o actiune tematica de verificare a respectarii prevederilor legale privind protectia consumatorilor la incheierea noilor contracte de credit de consum, cu sau fara ipoteca, de catre societatile bancare, in conformitate cu cele mai recente prevederi legale.

Intr-o informare facuta pe aceasta tema, seful CJPC, comisarul-sef Bianca Mihaela Tarau, a precizat ca au fost controlate 8 puncte de lucru situate in Braila, ale unor societati bancare cu sediul in Bucuresti. In urma acestor verificari, nu au fost constatate abateri privind legalitatea functionarii operatorilor economici, la un singur  punct de lucru constantandu-se nereguli de alta natura.

“Toate unitatile controlate au afisate in mod vizibil denumirea firmei, codul unic de inregistrare la Registrul Comertului din care sa rezulte obiectul/obiectele de activitate ale societatii pentru care este autorizata sa functioneze, precum si programul de funcţionare. La sediul fiecarui punct de lucru exista liste cu dobanzi, tarife si comisioane. Toate unitatile bancare controlate ofera informatii in scris, prin intermediul formularului “Informatii standard la nivel european privind creditul pentru consumatori”, asupra clauzelor si conditiilor de creditare, care sa-i permita clientului sa compare mai multe oferte pentru a putea lua o decizie informata cu privire la eventuala incheiere a unui contract de credit.

Consumatorii sunt informati asupra faptului ca nu se percepe comision de analiza dosar in cazul in care creditul nu se acorda, cat si in legatura cu rezultatul consultarii unei baze de date a carei identitate o aduce la cunostinta imprumutatului”, se arata in raportul amintit.

Si  cand este vorba despre respectarea prevederilor referitoare la continutul contractului, inspectorii CJPC au fost destul de multumiti: “Toate unitatile bancare respecta prevederile legale privind continutul contractului de credit, cu exceptia unui operator bancar, la care, la 3 tipuri de contract de credit incheiate cu consumatorii, s-au constatat urmatoarele deficiente: * comisionul de administrare se aplica la valoarea initiala a creditului si nu la sold * pentru comisionul unic incasat pentru servicii la solicitarea consumatorilor nu se anexeaza si lista serviciilor pentru care se percepe acest comision, aceste servicii nefiind la latitudinea consumatorilor, contrar prevederilor art 46(2) din OUG 50/2010. Nu s-au constatat abateri privind intocmirea graficelor de rambursare si informatiile aferente privind modificarea datelor inscrise in acestea in functie de modificarea indicatorilor de raportare care au stat la baza calcularii ratelor. Toate formulare de contract contin informatii referitoare la dreptul de retragere, dreptul de rambursare anticipata si conditiile aferente de comisionare.

Mentionam ca toate contractele de credit si anexele acestora se emit si se transmit spre semnare punctelor de lucru din Braila de catre unitatile centrale ale acestora. De asemenea, neaplicarea OUG 50/2010 la creditele in derulare, incepand cu 30.12.2010, au pus capat actiunii initiate de CJPC Braila, de punere in drepturi a unui numar insemnat de consumatori, care s-au adresat cu reclamatii la sediul instituitiei, asupra perceperii de catre banci a unor comisioane care initial au fost interzise (comision de risc, de administrare atat la credit cat si la cont curent)”.

Bilantul acestei campanii de verificare a bancilor s-a soldat cu aplicarea a 3 amenzi, in valoare de 35.000 lei, dispunandu-se si sanctiunea contraventionala complementara de aducere a contractelor de credit in conformitate cu legea, in termen de maximum 15 zile.

Comentarii

comentariu

banner-INF

About the Author

-